Az autóiparban éppen útkeresés, más megközelítésből paradigmaváltás zajlik, a legtöbb gyártó hibrid és elektromos modelleken dolgozik, de vannak olyanok is, akik valamilyen formában a hidrogént állítanák a hajtás szolgálatába. A Toyotának például ott van a Mirai mint üzemanyagcellás megoldás, közben viszont hidrogénhajtású dugattyús motorokkal is kísérleteznek, méghozzá verseny-Corollákban.
Nagyon úgy fest, hogy komolyan gondolják, és a hírek szerint néhány éven belül a Priusban is megjelenhet ez a fajta hajtásmód. Az aktuális Priust 2015 őszén mutatták be, így lassan közeleg a modellváltás ideje. Jó eséllyel a jövő év végén leplezhetik le a következő generációt, amelyből már elkészülhet a hidrogénes változat is. Úgy tudni, a mostani corollás kísérletekhez hasonlóan 1,6-os turbómotorokat kap.
Persze nem rögtön azzal indulna a gyártás, egyelőre megmaradnának az 1,8-as Atkinson-ciklusú benzinmotor és az egy vagy több villanymotor kombinációjából álló hibridnél – nyilván a jelenlegihez képest továbbfejlesztett formában. A hidrogénhajtású változatok 2025-re készülhetnek el, vagyis hosszú út áll még a japán gyártó előtt, míg ezt a technológiát utcai autókhoz is adaptálni tudják.
Érdemes hozzáfűzni, hogy a hidrogénnel hajtott dugattyús motor nem teljesen emissziómentes, a vízgőz mellett ugyanis keletkeznek nitrogén-oxidok. Igaz, a benzineseknél és a dízeleknél így is sokkal tisztább üzemről beszélhetünk.