Sportkocsival a hatótávpara ellen?
A kétüléses, feltűnően keskeny, szélvédő nélküli kétüléses, az Aura közvetlen haszna nem igazán látható, bár azt mondják az alkotói, hogy olyan nagy elektromos autót sikerült összehozni, amellyel a hatótávval kapcsolatos félelmek könnyedén eloszlathatók.
Egyrészt a méretéhez képest viszonylag sok akkumulátort gyömöszöltek a sportkocsiba. Az egyik csomag a hosszú orrban kapott helyet, a másik a megszokott módon a padló alá került. A két csomag teljes kapacitása 88 kWh, ami itt állítólag mintegy 640 km megtételére elegendő.
Ugyanakkor nem ez a hatótáv-szorongás leküzdésének egyetlen eszköze az autóban: az Android alapú fedélzeti rendszer állítólag olyan pontos hatótáv-becslésre képes, amilyenre a ma szériában gyártott elektromos járművek nem. 99,5%-os pontosságról beszélnek. Így az Aura sofőrje mindig elég pontosan képben lehet azzal kapcsolatban, hogy még meg mennyi energia van az akkumulátorokban. „A sofőr soha nem fogyhat ki váratlanul az energiából, és biztosan nem kell hosszabban várakoznia a töltőállomáson, mint amennyit az autó kiír.” - hangzik az ígéret.
Az Aura tanulmány valódi értelme nyilván az, hogy a tervezésében részt vevő vállalkozások több megrendeléshez jussanak. A formaterv az Astheimer nevű vállalkozás munkája, az akkumulátorokat a Potenza Technology nevű cég szállította, a Conjure nevű cégé a két kijelzős fedélzeti rendszer, míg a Spark EV nevű vállalkozás jegyzi a precíz akkumulátor-monitorozó és menedzselő technológiát.