Vegyes cellás akkumulátorral kísérletezik a Nio
Elvileg már gyártásra kész a Nio újdonsága, egy 75 kWh-s akkucsomag, amely két különböző kémiájú cellát egyesít egy egységben.
Az ötlet lényege, hogy együtt használják a nikkelt, mangánt és kobaltot tartalmazó (NMC) Li-ion akkucellákat, és a lítium-vas-foszfát cellákat. Az előbbiek egyrészt drágábbak, másrészt nehéz ellenőrizni, hogy a kobalt tiszta, gyermekmunka-mentes forrásból jön-e, ugyanakkor ezek terhelhetőek nagyobb árammal, és ezeknek nagyobb az energiasűrűsége is. A vas-foszfáttal készülő akkumulátorok esetében az alacsonyabb kapacitást némiképp ellensúlyozza, hogy kevesebbet vesztenek a töltéstároló képességükből hidegben, és valamivel alacsonyabb áron gyárthatók.
A Nio szerint a kétféle cella használatával sikerült a hideg időben tapasztalható hatótáv-csökkenést mintegy 25%-kal csökkenteni, és a korábbi, 70 kWh-s NMC akkucsomagjuknál így is nagyobb kapacitású lett azonos helyigény mellett.
Egyelőre nem egyértelmű, hogy a villanyautó-akkumulátorok fejlesztése milyen irányba halad majd: egyelőre többféle megoldást alkalmaznak a gyártók, és még több az ígéretes kísérlet. Ám egyáltalán nem lehetetlen, hogy később más gyártóknál is felbukkan a Nióéhoz hasonló vegyes cellás megoldás.