Nehezen jött össze a gyártás elindítása a Lucidnak: a cég még 2016-ban mutatta be az Air prototípusát, és 2018-ra tervezték a termelés megkezdését, de a pénz elfogyott, és csak 2020-ra sikerült új befektetőt találni.
A szaúdi állami befektetési alap 1,3 milliárd dollárját azonban elég hatékonyan használták fel: befejezték belőle az Air fejlesztését, és elindították a gyártást Arizonában. Természetesen a legdrágább változattal, a Dream Editionnel indul a gyártás, amely 169 ezer dolláros (kb. 52 millió forintos) áron lesz megkapható.
A szuperszedán erősebbik, Performance változata 1126 lóerős, a gyári adatok szerint 2,5 másodperc alatt gyorsul 96 km/h-ra, 270 km/h lesz a csúcssebessége, és az EPA mérése szerint 758 km-t tehet meg egy töltéssel. A gyengébb, hatótávra optimalizált Range kivitel – ez is 940 lóerő körüli csúcsteljesítményű – állítólag 836 km-t is elmegy egy töltéssel, átlagos forgalomban, amivel ez tűnik az abszolút hatótáv-rekordernek az elektromos személyautók között.
Az ára alapján az Air nem is igazán a Teslák ellenfele lesz, sokkal inkább a Mercedes EQS lehet az igazi ellenfél. Később természetesen jönnek az olcsóbb változatok is: elsőként a 139 ezer dolláros Grand Touring. Ez sem lassú, a csúcsteljesítménye ennek is 800 lóerő, és hatótávban ez is kivételes, 830 km-t is elmehet egy töltéssel.
Az Air gyártása, amelyre eddig mintegy 13 ezer megrendelés érkezett, jövőre fut fel a tervek szerint, a márka második modellje, a Gravity óriás-SUV pedig 2023-ban érkezik az ígéretek szerint.