A szervezők úgy döntöttek, jövőre mégsem tartják meg a Genfi Autószalont, annak ellenére, hogy úgy tűnt, az anyagi problémák megoldódtak, és a szervezés is jól halad.
A hagyományosan február és március fordulóján megrendezett esemény korábban egyértelműen Európa legfontosabb autószalonja volt – az egyetlen, amelyre minden évben sor került – de ez volt a koronavírus-járványnak áldozatul eső első nagy autós esemény 2020 tavaszán. Úgy tűnt, a járvány csillapodásával, és a finanszírozási problémák megoldásával 2022-ben újra megrendezhetik, ám az állandó szervezőbizottság nem így döntött.
„Keményen dolgoztunk, és megpróbáltunk mindent annak érdekében, hogy reaktiváljuk a Genfi Nemzetközi Autószalont 2022-ben. Ám szembe kellett néznünk a valósággal: a járványt még nem sikerült megfékezni, és ez hatalmas fenyegetést jelent az olyan hatalmas beltéri rendezvényekre nézve, amilyen a mienk.” - fogalmazott az szervezőbizottság elnöke, Maurice Turrettini.
A járványhelyzet mellett állítólag áttételesen a félvezető-hiány is segített meghozni a döntést: a szervezők szerint ez volt a másik oka, hogy a nagy autógyártók többsége nem állított volna standot Genfben a jövő tavasszal.
A szervezők most azt ígérik, hogy megpróbálják 2023-ra tető alá hozni a megszokott Genfi Autószalont, és mellette még egy másikat is a katari fővárosban, Dohában. Azt azonban szintén nem ígérik még biztosra, hogy ez utóbbi 2022, vagy 2023 végén kerül-e megrendezésre először.
Nem a Genfi Autószalon az egyetlen, amely hasonló problémával küzd: a New Yory International Auto Show-t is többször elhalasztották már, most épp úgy áll a helyzet, hogy az ideit már biztosan nem rendezik meg. Úgy néz ki, ezekben a rendezvényekben az a közös, hogy hagyományos, zárt téri autószalonok. Ugyanakkor a Müncheni Autószalon szeptemberben gond nélkül lezajlott, igaz, azt sok helyszínen, decentralizáltan rendezték, jól szellőző pavilonokban, épp a koronavírus-járványra tekintettel.