Az EQS bemutatása idején 770 km-es hatótávról volt szó, persze az optimista WLTP szabvány alapján – nos, az EPA mérése alapján úgy néz ki, ez az elektromos csúcs-Mercedes valós körülmények között ritkán fogja tudni elérni.
Az amerikai szabvány mérés szerint a 107,8 kWh-s akkumulátor a kétmotoros EQS 580 kivitel esetében 547 km-re lesz elegendő, az egymotoros 450+ jelzésű változat pedig 563 km-t megy el egy töltéssel. Ez az európai konkurensekhez képest elég jó értéknek számít – az Audi E-tron GT 383, a Porsche Taycan 4S Performance Battery Plus pedig 365 km-t mehet az EPA szerint két töltés között – viszont a Tesla Model S Long Range (651 km) és a Lucid Air Dream Edition (836 km) egyelőre hatékonyabbnak tűnik energia-felhasználási szempontból.
A jelenlegi töltő-sűrűséggel persze már az EQS a hatótáv-értékei is jól használhatóvá teszik a típust, akár hosszabb távú utazásra is, de a Mercedesnek van még hova fejlődnie, ha az elektromos hajtástechnikában is az élvonalba szeretne kerülni.