Múlt héten mutatta be a Lexus a legterebélyesebb modelljét, a luxusterepjárónak szánt LX-et. Ezzel egyidőben, az online sajtóbemutató végén került elő a márka eddigi legkisebbje is, amit Off-Highway Recreational Vehicle Conceptnek neveztek el (Műúton/Autópályán Kívüli Szabadidős Jármű), és ami a látszat ellenére igazán egyedire sikerült: a jármű egy luxus-ATV (All Terrain Vehicle), amelyet benzin helyett hidrogén működtet.
Ráadásul nem is a Lexus anyacégétől, a Toyotától várható üzemanyagcellás hajtást használja a quad, helyette egy GR Yaris átalakított háromhengerese égeti el a sűrített gázt (a megoldást a néhány hónapja megfuttatott Toyota Corolla versenymodellben már láthattuk). Hogy ez miért hülyeség, arról ebben a cikkben írtunk korábban, de biztos tudnak valamit a japánok, ha nem hagynak fel a kísérletezéssel.
A szöcske-Lexus formára egyébként hozza az ATV-k megszokott jegyeit, kilátszó felfüggesztések, rücskös terepgumik, csőketrec, lendületesre rajzolt műanyag héj. Hogy nem egy szokványos ATV-ről van szó, legfeljebb a Lexus-mintára húzott lámpatestek, a feliratok és az autó világos bronz fényezése árulkodik.
"Megvalósíthatunk egy olyan életstílust, amellyel az ember egyszerre élvezheti a vezetést, és élhet harmóniában a bennünket körülvevő természettel." A jármű annyiban megfelel a marketingszövegnek, hogy károsanyagok helyett kizárólag vizet pufog ki, egy hidrogénhajtású apró offroader létjogosultsága viszont egyelőre kérdéses. A piaci bevezetésről nem is nyilatkozott a Lexus, érzésre inkább megmarad technikai erődemonstrációnak/showelemnek.
via Carscoops.com