Cayman GT4 RS: nem ez lesz a leggyorsabb, de a legélvezetesebb Porsche
Célegyenesre fordult a 718 Cayman GT4 RS fejlesztése és ezzel valószínűleg minden idők egyik legjobb Porsche sportautójának premierje is. Abban biztosak lehetünk, hogy a mérnökök kellő távolságban tartják a középmotoros belépőmodell legdurvább változatát a 911-es hétvégi pályanapokra szánt verzióitól, de ennél szűretlenebb vezetési élményt kevés autó ad majd.
Ahogyan a 911 GT3 RS-nél, úgy a 718 Cayman GT4-nél is az RS változat kapja meg a nagyobb leszorítóerőt biztosító aerodinamikai elemeket és a hegyesebbre reszelt szívómotort. A GT4-ben a 4,0 literes, hathengeres bokszer 420 lóerős és 4,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra, a végsebessége pedig 300 km/óra feletti. Ezt szárnyalja majd túl a keményebb és könnyebb GT4 RS.
Jörg Bergmeister több mint 500 órát töltött a fejlesztés alatt a GT4 RS kormánya mögött és állítása szerint elképesztően stabil és nagyon éles autó lesz ez. A gyár filozófiája szerint csak módjával álcázott autón már láthatóak a legfőbb különbségek a GT4-hez képest. Az RS-en az új GT3-hoz hasonló hattyúnyak rögzítésű hátsó szárny van és az orrán NACA beömlők.
7 perc 9,3 másodperc alatt szaladt körbe a Nürburgring 20,832 kilométeres körén, a rövidebb (20,6 km) távot pedig 7:04 alatt teljesítette a GT4 RS, amivel közel 24 másodperccel gyorsabb, mint a 718 Cayman GT4. A legkeményebb 718-as premierjét novemberben tartja a Porsche.