Idén tavasszal mutatta meg először a Toyota a bZ4x-et, azt az elektromos SUV-tanulmányt, amellyel beindíthatják saját villanyautó-kampányukat. Egyúttal pedig ezzel a modellel hívják életre a bZ almárkát, amely a tisztán elektromos Toyotákat fogja össze a jövőben. A munka április óta nem állt meg, így most megérkezett a sorozatgyártásra kész bZ4x, amely igen keveset változott a koncepcióhoz képest.
Az már eddig sem volt titok, hogy az újdonság a Subaruval közösen fejlesztett, friss e-TNGA padlólemezre épül. A 71,4 kilowattórás akkucsomag a WLTP-ciklus szerint mintegy 450 kilométeres hatótávot ígér, a cellákat pedig folyadékhűtéssel és aktív hőgazdálkodással látják el, ennek köszönhetően – legalábbis az ígéretek szerint – tízévesen is tudja majd újkori kapacitásának 90 százalékát.
A hajtásláncot illetően két változatban készül majd a bZ4x. Az alapkivitel elsőkerékhajtású lesz, 201 lóerővel és 265 newtonméteres nyomatékkal, míg a másik opció az összkerékhajtásos kivitel, 215 lóval és 336 Nm-rel. Túl nagy jelentősége a gyorsulásnak aligha van ebben a járműkategóriában, de előbbi 8,4, utóbbi 7,7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t. A 150 kilowattos gyorstöltés lehetőségével fél óra alatt elérhető az akkucsomag 80 százalékos töltöttsége.
Az e-TNGA platform egyik lényegi része az is, hogy viszonylag kompakt, vékony akkumulátorcsomagot építenek a padlóba, így az alacsony tömegközéppont és a merevség mellett bőséges helykínálatot is várhatunk a bZ4x-től. A hátsó utasok kényelmes lábteréhez a hosszú tengelytáv is hozzájárul, a csomagtartó pedig 452 literes.
A bZ4x európai premierjét december elején tartják, az előrendelést pedig december 15-én nyitják meg. A gyártás Japánban és Kínában folyik majd, az első példányokat 2022 közepén szállíthatják le.