A japán elektronikai óriás "4680" kódnév alatt mutatta be az új cellát, ami ötször annyi energiát képes tárolni, és a gyártási költsége is fele lesz, mint a jelenlegi Model 3/Model Y-ban megtalálható "2170"-eseknek.
A Tesla egy korábbi Battery Dayen már bejelentette, hogy hamarosan érkezik az új cella, egy e havi jelentésben viszont arról írnak, hogy már tesztelik az új cellákkal épített akkupakkokat. A 4680 kódnév egyébként az eddigi sémát követi, a méreteket jelöli: 46 milliméter széles és 80 magas a cella, ami henger alakjával továbbra is egyedülálló a piacon. Nagy technológiai forradalom egyébként most nincs, a 2170-eshez képest hatszoros teljesítmény leginkább az 5,5-szörösére növelt méretből adódik. A Teslának szüksége is lesz az olcsón gyártható cellákra, mivel számításaik szerint 2030-ig százszorosára fog növekedni az akkugyártás.
A Panasonic akkmulátor-részlegének vezetője, Kazuo Tadanobu szerint a másik fél ragaszkodása miatt építették meg az új típust, amely által szorosabbra fűződhetnek a két cég közti, nem mindig felhőtlen kapcsolatok. A Tesla szerint jövőre kezdhetik el szállítani az új akkukkal szerelt modelleket; a Panasonic pedig azt nyilatkozta, hogy nem kívánják gyártani az olcsóbb, de gyengébb lítium vasfoszfát alapú akkukat, amelyekkel a Tesla a kisebb hatótávú, de olcsóbb modelljeit reklámozza, ez valószínűleg a kínai partnerekre marad.
Érdekesség, hogy az új cellákból nem csak a Teslának jut, hanem a szintén amerikai Canoo villanyautógyártónak is, ami legkorábban 2022 negyedik negyedévében kezdheti meg az autógyártást.
via caranddriver.com