A Panasonic bemuttatta az új Teslákba szánt akkucelláját

2021.10.31. 06:38

A japán elektronikai óriás "4680" kódnév alatt mutatta be az új cellát, ami ötször annyi energiát képes tárolni, és a gyártási költsége is fele lesz, mint a jelenlegi Model 3/Model Y-ban megtalálható "2170"-eseknek.

Kép: Panasonic
Kép: Panasonic

A Tesla egy korábbi Battery Dayen már bejelentette, hogy hamarosan érkezik az új cella, egy e havi jelentésben viszont arról írnak, hogy már tesztelik az új cellákkal épített akkupakkokat. A 4680 kódnév egyébként az eddigi sémát követi, a méreteket jelöli: 46 milliméter széles és 80 magas a cella, ami henger alakjával továbbra is egyedülálló a piacon. Nagy technológiai forradalom egyébként most nincs,  a 2170-eshez képest hatszoros teljesítmény leginkább az 5,5-szörösére növelt méretből adódik. A Teslának szüksége is lesz az olcsón gyártható cellákra, mivel számításaik szerint 2030-ig százszorosára fog növekedni az akkugyártás.

A Panasonic akkmulátor-részlegének vezetője, Kazuo Tadanobu szerint a másik fél ragaszkodása miatt építették meg az új típust, amely által szorosabbra fűződhetnek a két cég közti, nem mindig felhőtlen kapcsolatok. A Tesla szerint jövőre kezdhetik el szállítani az új akkukkal szerelt modelleket; a Panasonic pedig azt nyilatkozta, hogy nem kívánják gyártani az olcsóbb, de gyengébb lítium vasfoszfát alapú akkukat, amelyekkel a Tesla a kisebb hatótávú, de olcsóbb modelljeit reklámozza, ez valószínűleg a kínai partnerekre marad.

Érdekesség, hogy az új cellákból nem csak a Teslának jut, hanem a szintén amerikai Canoo villanyautógyártónak is, ami legkorábban 2022 negyedik negyedévében kezdheti meg az autógyártást.

via caranddriver.com



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.