Napi pletyka: 937 lóerős Lexus készül

2021.11.13. 14:37

Az LF-A nem csak lexusos berkekben olvasztja a szíveket, hozzávetőleges konszenzus van afelől, hogy műszaki remekmű. A Yamahával közösen fejlesztett V10-es elforog 9500-ig, nem csoda, hogy Karottának is emlékezetes vigyort énekelt az arcára (a videót a cikk végén találod, Csikós írott tesztjét pedig itt). Ám a Toyota luxusmárkája az LF-A gyártásának vége, vagyis 2013 óta híján van egy méltó csúcsmodellnek, az LC kupé egyedi dizájnja és finom megoldásai ellenére is inkább GT, semmint valódi sportkocsi. Azonban ez pár éven belül változhat, a pletykák szerint a japánok egy 937 lóerős plug-innel tömnék be a tátongó lyukat.

Forrás: bestcarweb.jp
Forrás: bestcarweb.jp

A hírek szerint egy dupla-turbós, négyliteres V8-as váltaná a V10-est, amit egy plug-in hibrid rendszer egészítene ki. A motor a sofőr előtt, de az első tengely mögött kapna helyet a jobb súlyeloszlás érdekében. Az utódot 2025-re ígérik, ami még akkor is necces, ha már egy ideje dolgoznak az autón, és ehhez azt is meg kell előlegeznünk a Lexusnak, hogy ezúttal nem kezdi újra a tervezést az alapoktól, mint az eredeti LF-A esetében. 

A bestcarweb japán lap értesüléseit már csak az elképesztő számok miatt is érdemes a helyén kezelni, de teljesen kizárni sem lehet, hogy igaz legyen: 2018-19-ben már futott egy félig-meddig álcázott és szélesített LF-A prototípus a Nürburgringen, a Lexus mostanában eléggé rá is gyúrt a sportos arculatra, emellett a márka vezetői is szívesen látnának egy csúcsmodellt a palettán. Legalábbis erre utal a Toyota alelnöke, Koju Sato egy nyilatkozata: "Imádom [az LF-A-t], de szükségünk van a segítségetekre. Szükségünk van az új LF-A iránti erős igényre a média részéről. Ez segíthet a folytatásban." Igény mindenképpen lenne a folytatásra, de a V10-es hangját semmilyen plug-in nem pótolhatja.

Karotta a lenti videóban tíz japán fúvósnak dirigál, így voltaképpen  Izaki Masahiro reciproka, aki Szolnokon (volt?) karmester :