Eddig kétféle formában lehetett Taycant vásárolni: vagy négyajtós kupéként, vagy emelt, körbeműanyagozott kombiként – ez utóbbi a Cross Turismo. Ám úgy néz ki, a vevők egy része a terepjárós bohóckodás nélkül szerette volna élvezni a kombi tágasabb belső terét, és a gyáriak a jelek szerint nem állnak az útjukba.
![](https://kep.index.hu/1/0/4075/40750/407502/40750293_2de77335cf67aa6b5d2a082119361322_wm.jpg)
Az új Sport Turismo változat a sima Taycan hasmagasságát és sportos kiállását hozza össze a Cross Turismo nagyobb hátsó fejterével, és lehajtott ülésekkel akár 1212 literes – alaphelyzetben 445 literes – csomagterével.
![](https://kep.index.hu/1/0/4075/40750/407503/40750321_b86aa669019df2f6bf034f970d1ef756_wm.jpg)
A Taycan kínálat másik újdonsága a GTS szint: ez teljesítményben a 468 lóerős 4S és a 679 lóerős Turbo változat közé illeszkedik: a hajtásrendszere 598 lóerős, ami 3,7 másodperces gyorsulási időhöz elegendő százig, annak ellenére, hogy a Taycan GTS is igazi ólommadár: üresen 2295 kilogrammot nyom a kupé, és 2310-et a kombi karosszériával.
![](https://kep.index.hu/1/0/4075/40750/407503/40750325_ec5256a659c7d85125b80e23745d7bf5_wm.jpg)
A GTS változat ugyanazt 93,4 kWh-s akkumulátort kapja, mint a többi összkerék-hajtású Taycan változat. Ezzel a kombinált hatótávja WLTP szabvány szerint mérve 439-504 km egy töltéssel, városi forgalomban pedig akár 539-625 km-t is megtehet a gyári adat szerint.
![](https://kep.index.hu/1/0/4075/40750/407503/40750327_084b9813de64a593c2131862a963e22a_wm.jpg)
Az új modellváltozat 2022 tavaszától lesz kapható, a kupéért 131 834 eurót kérnek Németországban, míg a GTS Sport Turismo 132 786 euróba kerül majd.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)