Az Opelnél maradnak az Opel gyárak
A Stellantis bejelentette, hogy nem szervezik ki az Opel irányítása alól sem az Eisenachban, sem a Rüsselsheimben működő gyárat, és a Grandland gyártása is visszakerül Németországba.
![eisenach opel](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4076/40761/407619/40761939_96b6bd8c66b95688dd0c04fba14ed4e3_wm.jpg)
Ezeket a lépéseket az után jelentették be, hogy kiszivárgott egy terv, amely szerint a Stellantis közvetlen irányítása alá kerülhetnek az Opel egyes üzemei, az eisenachi üzem szeptemberi leállása idejére pedig Franciaországba vitték át a Grandland gyártását. Ez pedig hangos szakszervezeti- és sajtóreakciót váltott ki Németországban.
A Stellantis bejelentését a Reuters kérdésére egy francia beszállító is megerősítette: jövő februártól a Grandlandhoz szükséges alkatrészeket már ismét Eisenachba rendelte tőlük a gyártó.
A megnyugtató gesztus persze nem változtat a tényen, hogy az Opel üzemek felett most is ott lebeg a bezárás réme. Azok után, hogy a német márka termékeit is lecserélték a szabvány PSA alapokra épülő autókra, ezek lényegében bármelyik európai Peugeot üzemben gyárthatók minimális felkészülés után, és a többi gyárral szemben a magas bérköltséggel dolgozó német üzemek házon belül versenyhátrányban vannak. Magyarán ha a PSA-nak gyárat kellene bezárnia, azt legnagyobb eséllyel Németországban tenné.
Ezt, leginkább a várható politikai és piaci hatások miatt egyelőre nem lépte meg a PSA vezetése – egy gyárbezárás komolyan ronthatná a németországi Opel eladásokat is – de így is minden jel arra mutat, hogy a német szakszervezetek félelmei nem megalapozatlanok.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)