A magasabb, terepjáró-jellegű modellek térhódításával a szedánok egyre inkább kiszorulnak mind Amerikából, mind Európából, de úgy néz ki, Kína egymagában is elég, hogy oda érdemes legyen vadiúj személyautókat fejleszteni.
A Lincoln Zephyr egy ilyen típus, de a képek alapján néhány éve még versenyképes lett volna bármelyik nagyobb piacon. A forma kétségtelenül elegáns: a ferde hátú kialakítás és az egyszerű, de lendületes vonalak kellemes látvánnyá teszik, ugyanakkor van rajta elegendő érdekes részlet ahhoz, hogy ne váljon unalmassá.
A Ford tervezői persze igyekeztek haladni a divattal, amit például nagyszerűen példáznak a süllyesztett kilincsek, amelyeket a Tesla hozott divatba, de mára szinte kötelezőek minden autón. Hasonlóan fontos részlet 2021-ben a műszerfalat felváltó monitor is, amivel a Zephyr szintén nem fukarkodik: lényegében a kabin teljes szélességében terül el a kijelző, amely valószínűleg több blokkból áll, de a képeken az sem látszik igazán, hogy ezek hol találkoznak.
Az elegáns és korszerű karosszéria alatt a Ford Mondeo/Evos egyen-technikája lapul. A hajtást egyszerű kétliteres, turbós benzinmotorra bízták, amely 238 lóerős, és nyolcfokozatú automata váltón át hajtja az első kerekeket.
A típus forgalmazása Kínában a jövő év első negyedében indul, de a szedán-eladások beszakadása miatt már Észak-Amerikában sem tervezik bemutatni, egyértelműen attól tartva, hogy az SUV-divat miatt nem rúghatna labdába.