Ismerjék meg a BMW új szörnyetegét, az XM-et
A sok előzetes után már nem olyan meglepő a látvány, de az azért így is feltűnő, hogy az új XM mennyire eltér mindattól, amit a BMW eddig készített.
Az új, sokszögletes, ívek nélküli forma barátságtalanabb, mint bármi, amit a BMW eddig készített, de ez talán nem is akkora baj, hiszen az ijesztő, szupergyors, szupernehéz nagy BMW szerepét kell, hogy átvegye, amelyet az X5, az X6, majd az utóbbi években az X7 csúcsváltozatai játszottak a kínálatban.
A formát majd megítéli a piac, mindenesetre a fotók alapján az az érzésünk, a BMW formatervezői megirigyelték a Tesla Cybertruck mémgyártó képességét. Az XM minden részletében más, mint amit a márka eddig készített, és a koncepció szokatlanul egységes: a külső mellett a típus belsejét is a sarkos szögletesség, és az egyszerű felülete uralják. Természetesen analóg műszerek már itt sincsenek, viszont úgy néz ki, a retró és a formai viccelődés jegyében a klímapanelen elhelyeztek a képernyők mellett két nagy hétszegmenses kijelzőt is.
A BMW egyelőre tanulmányautóként mutatta be az XM-et, így egyelőre a részletes adatokkal is adósak. A hajtásrendszerről is csak annyit árultak el a 750 lóerős csúcsteljesítmény mellett, hogy csupa ismerős elemből áll: a 4,4 literes V8-as turbómotor és a bevált 8 fokozatú ZF automata egészül ki egy vagy több villanymotorral. Ez utóbbiak kapcsán annyi biztos, hogy önállóan is hajthatják az autót, ami legalább száz lóerőnyi teljesítményt sejtet. Azt azért elárulták, hogy az autóba épített Li-ion akkumulátor kapacitása 20 kWh felett, az elektromos hatótáv pedig 80 km körül lesz a WLTP ciklusban mérve.
A Concept XM-ről persze már most tudni lehet, hogy nem a szó szoros értelmében vett tanulmányautó. Gyártásra szánják, már az sem titok, hogy a BMW amerikai üzemében állítják majd elő. A végleges változatot azonban csak 2022-ben mutatják be, és a jövő év vége felé számíthatunk az első szériapéldányokra.