2025-ig nem mutat be új modellt a Jaguar

2021.12.02. 15:00

Amennyire kiélezett manapság az autóipari verseny, kockázatos lépésnek tűnik kihagyni belőle majdnem négy évet, főleg egy olyan kicsi gyártónak, mint a Jaguar, de valószínűleg a Tatával a hátuk mögött magabiztosabban állnak a dologhoz. A szünettel felszabaduló energiáknak és fejlesztési pénzeknek azonban már megvan a helye: a 2025-ös elektromos átállásra tesznek fel mindent. 

2025-Jaguar-Reimagine

A teljes villanyosítás mellett kategóriát is lépne a márka, az év elején ismertetett "Reimagine" stratégia szerint a továbbiakban nem a német prémiumokkal, az Audival, a BMW-vel és a Mercedesszel (mi talán a Lexust és a Volvót is a vetélytársak közé sorolnánk) szeretnének versenyezni, ehelyett az igazi luxust képviselő Bentley ligája a cél.

Kép: Nick Dimbleby
Kép: Nick Dimbleby

A márka nincs könnyű helyzetben, és a JLR új ügyvezetője, Thierry Bollore már eddig is nagyon komoly és fájdalmas lépéseket tett: leállította két közepes crossover fejlesztését, a majdnem gyártásra kész, új XJ-t is elkaszálta, emellett jövőre 2000 dolgozót munkahelyét is megszűntetné. A 2025-ig tartó szünetben ugyan nem állnának le a gyárak, de elképzelhető, hogy további dolgozók veszítik el az állásukat.

A stratégia is ehhez fogható léptékű, az új kínálat egészét elektromos alapokra helyezik, ami két crossovert és egy kétajtós kupét jelent, a legolcsóbb közülük 42 millió forintnak megfelelő fontról indulna. A fejőstehén SUV-kből és egy life-style termékből álló paletta mindenképpen stabil kiindulási alapnak látszik, de árnyalja a képet, hogy nagyjából minden vetélytárs hasonló lépésekre készül.

Pedig tud ám benzinest a Jaguar, nem is akármilyet, összehasonlító tesztünkben egy 4-es BMW ellen állítottuk az F-Type-ot: