Egyre kevésbé lehet meglepő, hogy eredetileg okostelefonjaikról és apróbb kütyükről ismert kínai gyártók neveit hallhatjuk autókkal kapcsolatban is, a tech-vállalatok többsége a komoly átalakulások előtt álló, döbbenetes pénzeket mozgató autóipar fontos tényezőjévé szeretne válni a következő években. A Xiaomi nagyjából 5-10 éves távlatban gondolkodik, de teljesen önállóan szeretné fejleszteni és gyártani autóit, ehhez első körben 10 milliárd dollárnyi anyagi befektetést és a vezérigazgatójuk, Lei Jun személyes felügyeletét vetik be, a Huawei viszont nem ennyire türelmes: ők kínai üzleteikben már most a hozzájuk kapcsolódó kocsikat szeretnék árulni, ezért cserébe pedig hajlandók létező kínai autógyárakkal együttműködni, akik a hagyományos értelemben vett jármű elkészítését gond nélkül megugorják, míg a Huawei fejleszti hozzájuk a szoftveres oldalt.
A Huawei Smart Selection AITO M5 majdnem pontosan ugyanaz, amit az áprilisi hírekben már láthattunk, lényegében az SF Motors által készített crossover, amit kisebb-nagyobb módosításokkal, meg persze egy friss névvel és a Huawei ökoszisztéma tagjaként dobnak piacra. 4,77 méter hosszú, tengelytávja 2,88 méter, és bár kerekeit villanymotorok hajtják, az energiát a 40 kWh kapacitású akkumulátor mellett range extrenderként működő 1,5 literes benzimotor is adja, ez utóbbi a maga 15:1-es kompresszióviszonyával 41%-os hatékonyság mellett akár 3,2 kWh energia megtermelésére képes 1 liter benzinnel.
Saját otthoni töltőt kínál a kocsihoz a Huawei, méghozzá 7 kW teljesítménnyel, a töltés így 5 óránál többet vesz igénybe, villámtöltőn pedig 45 perces 20-80%-os töltéssel számolhatunk. Egyik érték sem élvonalbeli, cserébe a benzintank mérete 56 liter, tehát itt a range extender nem csak a váratlan lemerülések miatt van beépítve, hanem valós használatra termett, a WLTP-hatótáv így 1100 kilométer körül alakul. Nem utolsó szempont, hogy az autó beépített 220 V-os csatlakozóját használhatjuk áramforrásként eszközeink töltéséhez, energiaellátásához, 3500 watt teljesítményig minden egyéb megkötés nélkül.
Hátsókerék-hajtású az alapváltozat, de az igazán döbbenetes menettulajdonságokat természetesen az összkerekes verziók hozzák el, ezekből két teljesítményszint van, a performance modell 315 kW (422 lóerő) leadására képes, míg a flagship csúcsváltozat 365 kW (489 lóerő) teljesítményt ad le és 675 Nm csúcsnyomatékkal büszkélkedhet, ebben egy váltóáramú aszinkron motor és egy állandó mágneses szinkronmotor is helyet kapott. A 0-50 km/h-s gyorsulás 1,9 másodperces lehet, 100-ra pedig 4,4 másodperc alatt ér el állóhelyből a korántsem sportautós külső adottságokkal bíró AITO M5. Az autó level 2+ szintű önvezetést kapott.
HarmonyOS adja a kocsi szoftveres alapjait, ez a Huawei ökoszisztémáján belül könnyed átjárhatóságot garantál, gondolhatunk itt arra, hogy az NFC-s óránkkal kinyithatjuk az autót, a Huawei ID-nkkel belépve szinkronizálhatjuk a vezetési információinkat, állíthatunk be 3D arcfelismerést a profilozáshoz, vagy például a telefonunk témájához alkalmazkodhat az autó menürendszere és hangulatvilágítása. Természetesen vezeték nélkül érkeznek a frissítések a rendszerre, így a különféle eszközök együttműködése folyamatosan fejlődhet a jövőben, ahogy a hangasszisztens és a térkép egyaránt kapja az újabb verziókat és a friss forgalmi infókat.
Odabent 66 wattos vezetékes és 40 wattos vezeték nélküli gyorstöltő látja el energiával a mobilokat, a központi kijelző 2K felbontású, HDR-támogatással bír és 15,9 hüvelykes képátlójú. Az elérhető extrák között fűtött és szellőztetett nappabőr masszázsülés, hatalmas panoráma üvegtető, szélvédőre vetített kijelző (HUD), sőt, még egy 1200 wattos összteljesítményű, Huawei márkanév alatt futó prémium audió rendszer is szerepel, utóbbihoz a gyártó saját streaming szolgáltatása kapcsolódik, albumok tízmillióival. Külső szín tekintetében hatféle opcióból lehet választani.
A felhasználók a Huawei kártyájukkal mindenféle kedvezményes részletfizetést és tankolások utáni pénzvisszatérítést igényelhetnek, de akárhogy számoljuk, nem lesz olcsó mulatság az AITO M5, hiszen már az alapmodell is 12,8 millió forintnak megfelelő 250 ezer jüanba kerül, az összkerekes változatok pedig 14,3 és 16,4 millió forint körüli előrendelői áron mennek. Minden extrával és a kezdeti akciók lejárta után pedig ez még feljebb kúszhat. Kínában indul az értékesítés, ahol mostantól meg lehet nézni élőben az autókat, a tesztvezetések 2022 január 20-tól kezdődnek, nem sokkal később pedig már vásárlókhoz kerülhetnek az első példányok.