Egyre kevésbé lehet meglepő, hogy eredetileg okostelefonjaikról és apróbb kütyükről ismert kínai gyártók neveit hallhatjuk autókkal kapcsolatban is, a tech-vállalatok többsége a komoly átalakulások előtt álló, döbbenetes pénzeket mozgató autóipar fontos tényezőjévé szeretne válni a következő években. A Xiaomi nagyjából 5-10 éves távlatban gondolkodik, de teljesen önállóan szeretné fejleszteni és gyártani autóit, ehhez első körben 10 milliárd dollárnyi anyagi befektetést és a vezérigazgatójuk, Lei Jun személyes felügyeletét vetik be, a Huawei viszont nem ennyire türelmes: ők kínai üzleteikben már most a hozzájuk kapcsolódó kocsikat szeretnék árulni, ezért cserébe pedig hajlandók létező kínai autógyárakkal együttműködni, akik a hagyományos értelemben vett jármű elkészítését gond nélkül megugorják, míg a Huawei fejleszti hozzájuk a szoftveres oldalt.

A Huawei Smart Selection AITO M5 majdnem pontosan ugyanaz, amit az áprilisi hírekben már láthattunk, lényegében az SF Motors által készített crossover, amit kisebb-nagyobb módosításokkal, meg persze egy friss névvel és a Huawei ökoszisztéma tagjaként dobnak piacra. 4,77 méter hosszú, tengelytávja 2,88 méter, és bár kerekeit villanymotorok hajtják, az energiát a 40 kWh kapacitású akkumulátor mellett range extrenderként működő 1,5 literes benzimotor is adja, ez utóbbi a maga 15:1-es kompresszióviszonyával 41%-os hatékonyság mellett akár 3,2 kWh energia megtermelésére képes 1 liter benzinnel.
Saját otthoni töltőt kínál a kocsihoz a Huawei, méghozzá 7 kW teljesítménnyel, a töltés így 5 óránál többet vesz igénybe, villámtöltőn pedig 45 perces 20-80%-os töltéssel számolhatunk. Egyik érték sem élvonalbeli, cserébe a benzintank mérete 56 liter, tehát itt a range extender nem csak a váratlan lemerülések miatt van beépítve, hanem valós használatra termett, a WLTP-hatótáv így 1100 kilométer körül alakul. Nem utolsó szempont, hogy az autó beépített 220 V-os csatlakozóját használhatjuk áramforrásként eszközeink töltéséhez, energiaellátásához, 3500 watt teljesítményig minden egyéb megkötés nélkül.
Hátsókerék-hajtású az alapváltozat, de az igazán döbbenetes menettulajdonságokat természetesen az összkerekes verziók hozzák el, ezekből két teljesítményszint van, a performance modell 315 kW (422 lóerő) leadására képes, míg a flagship csúcsváltozat 365 kW (489 lóerő) teljesítményt ad le és 675 Nm csúcsnyomatékkal büszkélkedhet, ebben egy váltóáramú aszinkron motor és egy állandó mágneses szinkronmotor is helyet kapott. A 0-50 km/h-s gyorsulás 1,9 másodperces lehet, 100-ra pedig 4,4 másodperc alatt ér el állóhelyből a korántsem sportautós külső adottságokkal bíró AITO M5. Az autó level 2+ szintű önvezetést kapott.
HarmonyOS adja a kocsi szoftveres alapjait, ez a Huawei ökoszisztémáján belül könnyed átjárhatóságot garantál, gondolhatunk itt arra, hogy az NFC-s óránkkal kinyithatjuk az autót, a Huawei ID-nkkel belépve szinkronizálhatjuk a vezetési információinkat, állíthatunk be 3D arcfelismerést a profilozáshoz, vagy például a telefonunk témájához alkalmazkodhat az autó menürendszere és hangulatvilágítása. Természetesen vezeték nélkül érkeznek a frissítések a rendszerre, így a különféle eszközök együttműködése folyamatosan fejlődhet a jövőben, ahogy a hangasszisztens és a térkép egyaránt kapja az újabb verziókat és a friss forgalmi infókat.
Odabent 66 wattos vezetékes és 40 wattos vezeték nélküli gyorstöltő látja el energiával a mobilokat, a központi kijelző 2K felbontású, HDR-támogatással bír és 15,9 hüvelykes képátlójú. Az elérhető extrák között fűtött és szellőztetett nappabőr masszázsülés, hatalmas panoráma üvegtető, szélvédőre vetített kijelző (HUD), sőt, még egy 1200 wattos összteljesítményű, Huawei márkanév alatt futó prémium audió rendszer is szerepel, utóbbihoz a gyártó saját streaming szolgáltatása kapcsolódik, albumok tízmillióival. Külső szín tekintetében hatféle opcióból lehet választani.
A felhasználók a Huawei kártyájukkal mindenféle kedvezményes részletfizetést és tankolások utáni pénzvisszatérítést igényelhetnek, de akárhogy számoljuk, nem lesz olcsó mulatság az AITO M5, hiszen már az alapmodell is 12,8 millió forintnak megfelelő 250 ezer jüanba kerül, az összkerekes változatok pedig 14,3 és 16,4 millió forint körüli előrendelői áron mennek. Minden extrával és a kezdeti akciók lejárta után pedig ez még feljebb kúszhat. Kínában indul az értékesítés, ahol mostantól meg lehet nézni élőben az autókat, a tesztvezetések 2022 január 20-tól kezdődnek, nem sokkal később pedig már vásárlókhoz kerülhetnek az első példányok.

Az oldalról ajánljuk
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.

