A kerékpározást kell reklámozniuk az autógyártóknak Franciaországban

2022.01.03. 15:53

Idén márciusban lép hatályba Franciaországban az a jogszabály, amelyarra kötelezi majd az autógyárakat, hogy a reklámjaikban a tisztább közlekedési módokat is megemlítsék.

citroen bringa

A törvény előírja, hogy az alábbi három üzenet valamelyikét is közvetítse a reklám: „rövid utakra válassza a sétát vagy a kerékpárt”, „gondoljon az autómegosztásra”, illetve „ingázáshoz használja a tömegközlekedést”. Ezen felül a képi elemeket is tartalmazó reklámokban el kell helyezni a #SeDépacerMoinsPolluer szöveget, ami nagyjából annyit tesz, hogy helyváltoztatás szennyezés nélkül.

Ez csak egy része az autógyárakra vonatkozó reklám-szigorí1tásoknak: 2028-tól tilos lesz olyan autót reklámozni, amely 123 g/km-nél több szén-dioxidot bocsát ki. Az elfogadott szabályozás azonban sokkal kevésbé szigorú, mint amiért egyes klímavédő csoportok lobbiztak: azt próbálták elérni, hogy azonnal tiltsák meg minden, 4 l/100 km-nél többet fogyasztó, vagy 95 g/km-nél magasabb szén-dioxid-kibocsátású jármű reklámozását.