Két éve egyértelműen a CES legnagyobb meglepetése volt, hogy a Sony kiállított egy saját márkás elektromos autót. A Vision-S Tesla-fazonú ötajtós jármű volt, elég semleges formatervvel, a 02 nevű második modell pedig hétüléses, nagy SUV, de ugyanabban a használt szappan stílusban.
A képeken nem nagyon jön át, de a Vision-S 02 jó nagy batár: a hossza 4,9 méter, a szélessége 1,93 méter, a magassága pedig 1,65 méter. Így érthető, hogy a 3,03 méteres tengelytávú jármű mitől is nyom 2,48 tonnát.
A hajtáslánc kétmotoros, és két 200 kW-os, azaz 272 lóerős villanymotorból áll, azzal viszont ezúttal nem dicsekednek, hogy hogyan gyorsul a jármű. A végsebességét viszont 180 km/h-ra állították be, ami épp 60-nal kevesebb a Vision-S legnagyobb tempójánál.
Azzal kapcsolatosan, hogy mi a terv most már két, ránézésre akár gyártásra is alkalmas autóval, a Sony még mindig kitérő válaszokkal szolgál. Annyit mondtak, hogy alapítanak egy céget Sony Mobility néven, amellyel állítólag az a szándékuk, hogy feltérképezzék a villanyautó-piacra való belépés lehetőségét. Ez nagyon sok feltételes mód, ami azt jelenti, hogy valószínűleg még mérlegelik a lehetőségeket – az sem kizárt, hogy a cégvezetésen belül is komoly vitákat szül az autófejlesztési projekt.
A villanyautó-piacra való belépés történelmi lehetőség még egy akkora cég számára is, mint a Sony. Ugyanakkor hatalmas anyagi kockázatot is rejt, és a japán vállalatnál alighanem sejtik, hogy autógyártási tapasztalatok hiányában könnyen rázós menet lehet belőle. Nem csoda, hogy nehezen jutnak döntésre.