Detroit évtizedek óta alvázas terepjárókból és pickupokból él, nem csoda, hogy a Ford után, amely tavaly mutatta be az F-150 elektromos változatát, a Chevrolet is a platós óriás, a Silverado elektromos kivitelével tervezi megkezdeni a villanyautó-tömeggyártást.
Az alvázas, nagy pickup egyértelműen a GM egyik slágerterméke: félmilliós nagyságrendben fogy, és csak azért nem közvetlen vetélytársa az eladásokban a piacvezető Ford F-150-esnek, mert a GM-nél az eladások megoszlanak a Chevrolet és a GMC jelvényes testvérmodellek között.
Így logikus volt a Silveradóból villanyautót építeni, hiszen az autón már rég megtermelődött a karosszéria fejlesztési költsége. Így relatíve olcsón adhatják az elektromos változatot is, annak ellenére, hogy az akkumulátorok miatt ez még mindig drágább lesz a benzines- és dízelváltozatoknál.
A GM a Silverado EV-vel egyértelműen megpróbál az F-150 Lightning alá licitálni: a WT nevű, elég fapados alapkivitelt 39 900 dollárért tervezik adni, ami ugyan papíron csupán 74 dollárral alacsonyabb ár a Fordénál. A Silverado viszont ennyiért teljes felépítménnyel érkezik, igaz, a WT a rengeteg fényezetlen műanyagtól elég vigasztalan látványt nyújt.
Az adatai viszont már az alapkivitelnek is egész biztatóak: 517 lóerő csúcsteljesítményt, 400 mérföld, azaz 644 km körüli hatótávot ígér egy töltéssel, és bő 3,6 tonnát vontathat. Az igényesebb külsejű, kétmotoros modellváltozat, az EV RST First Edition ugyanilyen hatótáv mellett 673 lóerős lesz, és 4,5 másodperc alatt gyorsul majd 96 km/h-ra, azaz a legtöbb benzines sportkocsit ezzel is állva lehet majd hagyni. Ugyanakkor ez nem lesz túl jó vétel: 105 ezer dollárt kérnek érte, ami az F-150 teljes változatának 53 ezer dolláros árához képest elég meredek.
A Silverado EV egyébként érdekes látvány: annak ellenére, hogy terveztek hozzá egy új orr-részt, ami valamivel szelídebbnek mutatja a benzines kivitelnél, az alváz alá épített akkumulátorcsomag miatt szinte személyautós hasmagassága lett. Ezt a jobban felszerelt változat ügyesebben rejti el, a WT-n viszont csinos küszöbtakaró idom híján elég esetlen látvány.
A Fordhoz hasonlóan a Chevrolet sem siet a gyártás megindításával: bő egy év múlva, 2023 tavaszán kezdik a WT forgalmazását: ez a munkaverzió bevallottan a flottás vásárlókat célozza: a lemezfelnis, fapados változat látványosan olcsó műanyagjaival tényleg szuper-primitív hatást kelt kívül-belül. A csúcsmodell-felszereltségű First Edition 2023 őszén követi, majd szép lassan jön a többi változat is, az igazán népszerűnek ígérkező 50 és 80 ezer dollár közti sávba.
Gyakorlatilag úgy néz ki, hogy a GM bő egy évvel a Ford F-150 Lightning után tudja felfuttatni a Silverado EV gyártását, azaz legkorábban 2024-től lesz elérhető a teljes választék.