Az olasz prémiummárka az utóbbi években teljesen leépítette motorsport-tevékenységét, de úgy néz ki, ez csak átmeneti állapot. Most a Formula-E sorozatot célozták meg, ahol a következő szezontól bukkannak fel a háromágú szigonyos autók.
A terv az, hogy a Maserati – a szintén a Stellantishoz tartozó DS-hez hasonlóan – egy már létező Formula E csapattal köt szövetséget. Így már a kezdetektől ütőképes lehet a márka. A későbbiekre persze saját fejlesztésű hajtásrendszert ígér a cég, amire a 3. generációs szabályok lehetőséget is adnak a számukra.
Lehetséges partnerekben nincs hiány, hiszen több nagy gyártó is otthagyta a Formula-E mezőnyét a tavalyi évben: az Audi, a BMW és a legutóbbi bajnokságot megnyerő Mercedes is hátat fordított a sorozatnak. Az azonban még titok, hogy a Maserati melyik csapatot szemelte ki partneréül.
Bár a Maserati az utóbbi években is készített versenyautókat – például a GranTurismo GT3-as és GT4-es változatait – együléses sorozatban azóta nem indultak, amióta 1958-ban hátat fordítottak a Formula 1-nek.
A Formula-E-be való belépést alighanem azért tartják jó ötletnek, mert lassanként a Maserati is a villanyautó-gyártás felé fordul. Elsőként a benzines V6-os turbómotorral bemutatott MC20-asból készül majd elektromos változat, de később a választék nagy részét ilyen hajtásrendszerrel tervezik megújítani.