Saját kezébe venné a villanyautó-hajtás tervezését a Mercedes
A belső égésű motorok esetében természetes volt, hogy a legtöbb gyártó maga fejlesztette a saját megoldásait, de a villanyautó-gyártáshoz a gyártók többsége nem így kezdett hozzá.
A többség beszállítók kész megoldásaiból építkezik. A Mercdes az EQC hajtásrendszerét például a ZF-től, az EQS-ét pedig a Valeo Siemens eAutomotive vegyesvállalattól vásárolja. Így viszont a gyártónak nincs teljes kontrollja a rendszer felett, amit saját tervezéssel hatékonyabbá tudnának tenni.
A Mercedes fejlesztési vezetője, Markus Schaefer szerint ezen a gyakorlaton változtatnak az új, kifejezetten elektromos modellekhez tervezett, 2024-től gyártani tervezett MMA és MB.EA platformokkal: ezekbe már teljes egészében házon belül tervezett hajtásrendszer kerül. Schaefer szerint arról még nem döntöttek, hogy a gyártást is házon belül oldják-e meg.
A gyártó a múlt héten bemutatott EQXX tanulmánnyal szemléltette, hogy milyen hatékonyságot igyekszik elérni. A tanulmány 10 kWh elektromos energiát használ 100 km-en, szemben a mai szériagyártású villanyautók 15-25 kWh-s fogyasztásával.