STI E-RA a neve annak a pályagépnek, amelyet a Subaru állít ki a Tokyo Auto Salonon. Egyelőre tanulmányautó, de azt tervezik, hogy továbbfejlesztik, és 2023-tól be is vetik.
A szokatlan formájú autóval a Subaru láthatóan a jövő sportkocsi-építési elveit próbálgatja. Ennek megfelelőek az arányai is: mivel elektromos hajtású, ezért nem kell nagy motorház. A végeredmény így egy olyan autó, amely szinte csak egy fülkéből és négy kerékből áll – mintha egy középmotoros hosszú távú versenyautóból egyszerűen elhagyták volna a motornak fenntartott részt.
Az ok egyszerű: itt négy, viszonylag kompakt villanymotort alkalmaznak, amelyek összesített teljesítménye azonban eléri a 800 kW-ot, azaz az 1087 lóerőt. A négy motor egy 60 kWh-s akkucsomagból kapja az energiát. A teljes hajtáslánc a Yamaha fejlesztése, és fejlett nyomaték-vekorozó technológiát alkalmaz, azaz az egyes motorok precíz szabályozásával a hajtás is részt vesz az autó irányításában, illetve a rendelkezésre álló tapadás minél tökéletesebb kihasználásában.
A jármű koncepciójában tulajdonképpen a VW ID.R-re emlékeztet, amellyel a Pikes Peak-i győzelme után pályarekordokat döntöttek. A Subarutól olyat egyelőre nem hallottunk, hogy hegyi versenyen indítaná az E-RA-t, viszont a pályarekord-döntés ott van a terveik között.
Az elektromos versenygép állítólag 2023-ra kerülhet olyan stádiumba, hogy elküldjék a Nürburgringre, ahol a cél egy 6:40 alatti idő megfutása lenne. Ez ugyan nem lenne rekord, sőt, az ID.R 6:05-ös idejét sem érné el, viszont reális cél lehet a mérnökök számára, és lehetőséget ad az új fejlesztések kipróbálására, amelyekkel később akár elektromos hajtású, sorozatgyártású Subarukban, Toyotákban, Yamahákban találkozhatunk.
Amúgy az sem lenne meglepő, ha a projekt környékén felbukkanna Akio Toyoda, a Toyota elnöke is, aki igazi Nürburgring-megszállott, és Morizo néven versenyzőként is rajthoz állt már a legendás pályán. Mivel pedig a Toyota a Subaru vezető részvényese és legfontosabb partnere, adná magát a lehetőség.