Felmérés: egy Toyota a leginkább megbánt modell

2022.01.14. 16:14

Az amerikai Consumer Reports felméréseiből általában az autók megbízhatóságáról szóló listát szoktuk szemlézni. Természetesen nem szentírások, mivel nem az autók teljes élettartamára vonatkoznak az adatok, a hibák bejelentése pedig önkéntes alapon folyik, a tulajdonosokra van bízva. Egy mostani felmérésük azonban a vásárlói elégedettségre kérdez rá, amelyből kiderül, melyik típusból nem vennének soha többet. 

IMG 7519

Máshogy megfogalmazva: megfelelt-e az adott modell az előzetes elvárásoknak. A kép márka szempontból meglehetősen vegyes, az viszont egyértelmű, hogy melyik kategória nem csalt mosolyt a tulajdonosok arcára: a tizes listán nyolc kicsi/közepes SUV szerepel, a maradék kettő pedig egy-egy szedán. 

A tizedik helyen a Kia Forte áll, ami az Európában népszerű Ceed szedán rokona, a tulajdonosok 47 százaléka venne belőle ismét. A másik szedán az Infiniti Q50, amelynek népszerűtlenségében közrejátszhat, hogy a típus meglehetősen koros: 2013-ban indult a gyártása, a ráncfelvarrott verzió pedig idén lesz 6 éves, miközben szinte az összes versenytársából (BMW 3, Acura TLX, stb.) új generáció fut már az utakon.

A SUV-kat tulajdonképpen vehetjük egy kalap alá, a Cadillac XT4-et, a Jeep Renegadet, a Jeep Compasst, az Infiniti QX50-et és a Nissan Rogue Sportot (Qashqai) is a tulajok 46-42 százaléka venné ismét, a top háromba pedig kimondottan kicsi SUV-k kerültek: a Chevrolet Traxet (~Opel Mokka), a Ford EcoSportot és a Toyota CH-R-t a vásárlók alig 30 százaléka kedvelte meg. Érdekes fejlemény ez annak tükrében, hogy egyre több gyártó helyezi SUV-alapokra a teljes palettáját - ide értve a kompakt és mini kategóriákat is -, érdemes lesz ismét megvizsgálni a kérdést az elterjedésük után.