Egyelőre nagyrészt karbonszál-feketében, egy Loading... felirattal futja a tesztköreit a Peugeot új sportkocsi-prototípusa, a tavaly bemutatott 9X8 de a program vezetője szerint jól haladnak a cél felé, ami az, hogy megbízható versenyautót faragjanak az ötlethalmazból, amit tavaly összehoztak.
A modern autófejlesztés módszerei persze itt is előre törtek: a Peugeot Sport havonta csak néhány napot tesztel. A fejlesztések elsősorban szimulátorban zajlanak, és csak az ott már bevált megoldásokat viszik szélcsatornába és pályára, gyakorlati próbákra. Így olcsóbb és gyorsabb a fejlesztés.
A programot vezető Olivier Jansonnie szerint a szélcsatorna-tesztek igazolták annak a döntésnek a helyességét is, hogy nem használnak hátsó szárnyat, csak nagy diffúzort, és hátul felfelé ívelő karosszériaelemeket. Most pedig különböző jellegű pályákon igyekeznek tökéletesíteni a legjobb köridőkhöz szükséges beállításokat.
Bár korábban úgy volt, hogy a WEC sorozat minden futamán indulnak az idén, úgy tűnik, az első versenyt a sebringi 1000 km-est kihagyja a csapat: azt mondják, egyelőre a homologizációra és a tesztekre koncentrálnak, már csak azért is, mert az autó engedélyei 2025-ig szólnak, így ha most elrontanak valamit, az a Peugeot sportprogram következő négy évét teheti tönkre.
A cél nyilván az, hogy az idén Le Mans-ban már versenyképes legyen a technika, és úgy tűnik, erre meg is van mnden esély.