Hibrid katonai terepjárót mutatott be az Oshkosh
Az Oshkosh Defense JLTV-t – korábbi nevén az L-ATV-t – az Egyesült Államok már 2015 óta használja: ezzel kezdték el leváltani a Hummer terepjárókat a hadsereg és a tengerészgyalogság járműállományában.
A gyártó most egy új változatot mutatott be, amely ránézésre nem tér el nagyon a már ismert modelltől, viszont ez hibrid hajtást kapott. Ez egyrészt hozzájárul a fogyasztás mérsékléséhez, másrészt új képességekkel ruházza fel a járművet, amely tisztán elektromos hajtással is közlekedhet, sokkal kevesebb zajt keltve, és mobil áramforrásként is használható.
Az eJLTV képességei egy jelentős részét a beépített 30 kWh-s akkumulátornak köszönheti, ám úgy tűnik, ez külső forrásból nem tölthető: az autó dízelmotorjával lehet újratölteni, ha szükséges. Mobil áramforrásként 115 kW teljesítmény leadására is képes, azaz egészen nagy teljesítményigényű eszközök is üzemeltethetők róla.
A hibrid terepjáró ugyan nem konkrét igényre született, de az Oshkosh Defense nyilván abban reménykedik, hogy felkelti néhány nagyobb haderő figyelmét az eJLTV képességeivel. Az Egyesült Államok hadserege például az idén ősszel tervezi megkötni a JLTV program utolsó lépcsőjéhez tartozó, mintegy 6,5 milliárd dolláros szerződést, ami bő 15 ezer terepjáró leszállítását jelentené, és a hibrid modell előnyei – például az Oshkosh szerint akár 20%-kal alacsonyabb fogyasztás – nyilván jól jönnek majd ezen a pályázaton is.