Változatlanul a BMW 4,4 literes, biturbó V8-asa van az M8-asok orrában, melynek teljesítménye is maradt a régi, tehát 625 lóerőt ad le 6000-es fordulaton, mellé pedig 750 Nm nyomatéka van 1800-tól egészen 5860-ig. Ezzel a klasszikus kétajtós kupé és a négyajtós Gran Coupé változat 3,2, a nyitható vászontetős kabrió pedig 3,3 másodperc alatt sprintel 100 km/órás sebességre. Az opciós M Drivers csomaggal pedig 250-ről 305 km/órára nő a végsebesség.
Lágyan váltó és keményen odacsapó programot is kínáló 8 sebességes ZF automata kapcsolódik hozzá, valamint az M5-ben bemutatott, M modellekhez hangolt xDrive összkerék-hajtás, mely megfelelő beállítással kizárólag a hátsó kerekeket hajtja, ha valaki szeretné felhővé égetni a 285-ös Michelin Pilot Sportokat a 2 tonnás nehézbombázóval.
Agresszívabb kinézetű a nagyobb hűtőnyílásokkal és a fekete színű, dupla lamellás hűtőmaszkkal az M8-as, mint a frissítés után kizárólag M Sport csomaggal elérhető 8-asok. Az oldalsó kopoltyú motívum, a szélesített sárvédők és a négy kipufogó azért elég világosan jelzik, hogy ezek itt minden tekintetben a legsúlyosabb BMW-k.
12,3 colos érintőképernyője mellett leginkább színekben és kárpitokban frissült az M8-as, így nyolc új szín került a választékba. Ablakkerete és hűtőmaszkja mellett már a lézeres LED fényszórók belső elemei is lehetnek feketék, hogy haragosabb legyen a tekintete. Az utastérben már nem csak sportüléseken lehet üldögélni, hanem az M4-ben megjelent Merino bőrbe és alcantarába varrt, opciós karbon kagylóüléseken is, aki kivételesen komolyan venné a hétvégi versenypályás használatot.