A norvég Fresco nevű cég két éve már bejelentette, hogy a Reverie nevű szedánnal szállna be az elektromos autók ligájába, ám ahogy a legtöbb szépreményű vállalkozás, a nagy csinnadratta után a Fresco sem nagyon hallatott magáról. A most bemutatott XL alapján nem egyértelmű, hogy a fejlesztéssel voltak elfoglalva.
Az autónak semmi köze a korábbi koncepcióhoz, sokkal inkább a Faraday Future-féle tojásdad formát követi: a dizájn a lehető legminimalistább, az első és hátsó lámpákat pedig a manapság egyre elterjedtebb fénycsíkkal oldották meg - nagyon valószínű, hogy ez nem is a végleges formaterv. A bejelentés szerint az XL-t nyolc emberre tervezik, ám az üléseket le is lehet majd hajtani, amivel óriási raktér válik elérhetővé.
Az autó legnagyobb dobása, hogy a méretei ellenére is 1000 km-es hatótávra tervezik, ráadásul norvégok lévén számolnak a szélsőséges környezeti tényezőkkel, például a hatótávgyilkos mínuszokkal is. A bejelentést érdemes fenntartásokkal kezelni: a cég jelenleg hat főt foglalkoztat, sem partnercégekről, sem az autóra vonatkozó műszaki paraméterekről nem tudni semmit, csak azt, hogy az előrendeléshez ezer euró előleget kell fizetni, amihez az autó átvételekor további 99 ezret kell majd hozzátenni.
A projekt mellett szól, hogy a norvégoknál tőkeerősebb és affinisabb villanyautó-vásárlókat nem nagyon találni, így ha valahol befuthat egy hasonló startup-vállalkozás, akkor az Norvégia.