Norvégia: csak Porsche Taycanból több fogyott, mint benzines autóból összesen
A skandináv ország elektromosítási törekvései folyton a címlapokra kerülnek, a hagyományos hajtást terhelő adózási környezet és az elektromos autós támogatások miatt nem várt ütemben csökken a belső égésű motorral szerelt autók aránya. A trend idén januárban új csúcsra jutott.
Már az is beszédes, hogy az ország top 20 legjobban fogyó típusa közül csak egy volt hagyományos hajtású, egyedül a Toyota RAV4 fért fel a listára, amelyből a sima és a plug-in hibrid verzió is népszerű, összesen 271 darab kelt el belőle. Érdemes megjegyezni, hogy a hibrid támogatások mérsékelése miatt az arányuk is számottevően csökkent.
A norvég Közúti Közlekedési Tanács adatai szerint összesen 6659 darab személyautó fogyott az országban, közülük látványosan kevés, 387 darab volt tisztán benzines/dízelmotorral szerelt modell, ez kevesebb mint 6 százalékot jelent.
A villanyautók közül az Audi Q4 e-tron 643 darabbal volt a legnépszerűbb, a második helyre a Hyundai Ioniq 5 futott be 477 darabbal, utánuk a BMW iX következik, amelyből 444-et vásároltak a norvégok. A lista sokáig folytatódik, de a Porsche elektromos szedánjánál, a Taycannál húzódik a bűvös határ, 181 fogyott belőle, míg tisztán benzines típusból - márkától és típustól függetlenül, összesen - 175. További érdekesség, hogy a Volkswagen elektromos népautójának szánt ID.3 rosszabbul teljesített, mint a nagyobb rokon ID.4, alig 125-öt sikerült eladni belőle, az ID.4-ből pedig 389-et.
Az összeladások száma jelentősen, 2400 autóval csökkent tavaly januárhoz képest. Az elektromos átállás üteme mindenesetre biztató, számítások szerint már jóval a belső égésű motorral szerelt autók kivezetésének céldátuma előtt minimálisra csökken a számuk.
Vitatkoznál? Egyetértesz? Hozzászólnál? Irány a NexTC Facebook oldala!