A Jeep januári bejelentései után nem meglepő, hogy a Fiat kínálatban is felbukkan az új, Miller ciklusú, 1,5 literes motor, persze enyhe hibrid hajtásban.
A 130 lóerős hajtás a négyhengeres Firefly motor nagyobb hengerűrtartalmú változata mellett egy 48 voltos feszültségről működő, 20 lóerős villanymotort, és egy új fejlesztésű, hétfokozatú, dupla kuplungos váltót tartalmaz. A Fiat közleménye szerint az alacsony rendszerfeszültség ellenére elég hatékony hajtásláncról van szó, amelyben a méréseik szerint kombinált ciklusban a menetidő 47%-ában, városi ciklusban pedig 62%-ában áll a benzinmotor.
Alighanem így jön ki, hogy az új hajtás átlagosan három decivel kevesebbet fogyaszt, mint az 1,6 literes dízel, és a Fiat 500X esetében 11%-kal kevesebbet, mint az 1,3 literes turbómotorral hajtott benzines kivitel.
A hét hibrid típus egyébként más-más üzemekben készül: az 500X-et Melfiben, a Tipo hibrid változatát pedig a törökországi Tofasnál gyártják majd. Rendeléseket már február folyamán felvesznek a két típusra, a szállítások pedig áprilisban indulnak.