Idén kerül piacra a Toyota első igazi nagyszériás villanyautója, a bZ4x. Bár nemrég tucatnyi elektromos koncepcióautót mutattak be egyszerre, bár az esemény inkább gesztus volt, a félkész modellek legkorábban évek múlva kerülhetnek gyártásba. A japán fogyasztók azonban nem túl lelkesek, a piaci viszonyok miatt nem fogják árusítani a bZ4x-et az anyaországban.
Legalábbis a hagyományos módon nem lehet majd megvenni az elektromos crossovert, elsősorban a Kinto előfizetéses rendszerében lehet majd hozzájutni a limitált készlethez, illetve cégek számára teszik még elérhetővé. Ennek oka, hogy nem csak a japán gyártók, de a japán vásárlók sem igazán vágynak a villanyautókra, ennek oka az akkudegradáció miatt csorbuló használtpiaci ár és a töltőhálózat hiánya (utóbbi nem egyértelmű, hisz olyan híreket is lehetett hallani, hogy sok töltőt a kihasználatlanság miatt kellett leszerelniük).
A bZ4x fő piaca sokkal inkább Észak-Amerika és Európa lesz, mindkét kontinensen erősen szűkül a gyártók mozgástere, szigorodnak az emissziós szabályozások és az alternatív hajtású autók iránti kereslet is meredeken növekszik. A Toyota emiatt tervezett mennyiség (2022-ben 60 ezer, 2023-ban 50 ezer darab) 90 százalékát ezeken a piacokon szeretné értékesíteni.
Hozzászólnál? Irány a NexTC Facebook oldala!