Itt a Morgan vadonatúj háromkerekűje
A háromkerekű Morgan az orrára függesztett V2-es motorral olyan őskövület volt, amit egyre nehezebben lehetett összeegyeztetni az autógyártásra vonatkozó biztonsági előírásokkal. Az utód így belső motort kapott, de ha már az alapoktól kellett újratervezni, a formáját is megújították.
Az orr-részen belül elhelyezett motor miatt persze az egész jármű arányai is megváltoztak: az ülések hátrébb kerültek, a háromkerekű így hosszabb – egész pontosan 12 centivel hosszabb – és karcsúbb jelenség lett. Ez utóbbira az is rájátszik, hogy a hátsó kerék burkolatát az eddigi függőleges szoknya helyett egy konkáv, lefelé szűkülő fazonú lemez alkotja. Ránézésre ez már a sugárhajtású korszak stílusa, nem a propelleres vadászgépeké – a 20-as évek vége helyett az 50-es évek divatját hozza a 2022-es Morgan.
A technikával a hangulat is változik: a Super 3-nak keresztelt modell nem csak kerékből, hengerből is hármat kap. A motorja a Fordtól jön, 1,5 literes, és a nagy sorozatban készülő változattal ellentétben nem turbós. Gyengének így sem tűnik a maga 120 lóerejével, különösen úgy, hogy a menetkész autó csupán 635 kilót nyom, viszont a karaktere egészen más, mint a korábban használt léghűtéses V2-eseké. Csattogás és rázkódás nincsen, a teljesítmény pedig viszonylag nagy fordulaton, és jóval magasabb hangfekvésben jön: a 120 lóerő 6500-as, a 150 Nm csúcsnyomaték 4500-as fordulatszám mellett érkezik meg.
A motor természetesen hosszában került az autó orrába – máshogy nem is férne be – a váltó pedig a Mazdától jön, ugyanaz az egység, amelyet az MX-5-ben is használnak. Az első futómű természetesen kettős keresztlengőkaros megoldás, a klasszikus küllős kerekek helyett pedig 20-as alufelniket készítettek nagy pozitív eltolással – a csavarok nagyjából a gumik külső oldalfalának síkjába esnek – a gyáriak szerint azért, hogy minél hosszabb lengőkarokat alkalmazhassanak. Az első rugóstagok sem az autóknál megszokott módon csatlakoznak a futóműhöz: ránézésre valamiféle húzórudas, egykarú himbás megoldást alkalmaztak a Morgan tervezői.
Bár az autó karaktere változott, a Morgan Super 3 a gyártó szerint alapvetően maradt, ami volt. Ők úgy fogalmazzák, hogy motorkerékpár autós emberek számára. Azt remélik, a korszerűsített koncepció több vásárlót hoz majd, a 40 ezer font, azaz napi árfolyamon átszámítva úgy 17,5 millió forint körüli árcédula ellenére arra számítanak, hogy elmegy heti 15 autó. Ez évi 780 példányt jelent, amivel a Morgan teljes gyártása az eddigi 8-900-ról felmehet akár 1500-ra is.