Európában is bemutatkozik a Fisker Ocean

2022.03.01. 09:21

A tavalyi amerikai premier után már nem tartogatott nagy meglepetéseket a Fisker új, tisztán elektromos autója, ha csak azt nem, hogy bár Európában gyártják a típust, és Észak-Amerikában még át is kell hajózni, mégis itt kérnek többet az alapváltozatért.

A 279 lóerős, fronthajtású alapmodell a WLTP ciklus szerint 440 km-es hatótávot és ötajtós, ötszemélyes karosszériát Németországban 41 560 euróér, ami átszámítva 15,43 millió forint napi árfolyamon számolva. Ez pedig egyértelműen több, mint a 37 499 dollár, azaz 12,4 millió forint, amit Észak-Amerikában kérnek majd érte. Ezzel Európában valahova a VW ID.4 és a BMW iX3 közé érkezik az Ocean alapkivitele.

Azt egyelőre nehéz megmondani, hogy reális-e Henrik Fisker elképzelése az évi 60 ezer Európában eladott példányról. Úgy, hogy leginkább csak a nevet ismeri a közönség, a valós minőséget nem, azt mondanánk, ez a közeljövőre nézve inkább csak egy szép vágyálom. Az viszont kétségtelen, hogy az Ocean papíron tudja, amit manapság egy villanyautótól elvárnak. És ez nem csak az alapkivitelekre vonatkozik, de a durva, kétmotoros kivitelekre is. A Hyper Range Ultra 540 lóerőt és 610 km hatótávot kínál 57 ezer euróért, a Hyper Range Extreme pedig 550 lóerőt és 630 km hatótávot ötven híján 70 ezer euróért. Az előbbi 3,9, az utóbbi 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, ami már sportkocsikat idéző élmény lehet.

A képeken egyébként nem látszik igazán jól, hogy az Ocean mekkora is a valóságban, pedig jó nagy autóról van szó: 4,78 méter hosszú, két méter széles, és 1,63 méter magas. A csomagtere is bőséges, alaphelyzetben 566, lehajtott hátsó ülésekkel 1274 literes.

Az már korábban kiderült, hogy a gyártás még az idén elindul a Magna Steyr-nél Grazban: november közepére tűzték ki a gépsorok beindításának időpontját. Az első Fisker Oceanok európai megjelenésére ennek megfelelően 2023 elején kerülhet sor.