Sokan emlékezhetnek arra a Top Gear epizódra, amiben Jeremy Clarkson előbb felmagasztalta, aztán hétköznapokra alkalmatlannak ítélte a Tesla Roadstert. Azóta elég hosszú utat bejárt az amerikai márka, a mérföldköveket nem is venném most végig, a lényeg, hogy a Tesla mára menő lett. Olyannira, hogy a korai modellek értéke is elkezdett indokolatlan magasságokba emelkedni - vagyis gyűjtői értékük lett.
![](https://kep.index.hu/1/0/4203/42033/420339/42033984_c26bc4079a9f8dbd7c95ca77b59d8482_wm.jpg)
Az eredeti Roadsterből mára körülbelül 2000 darab maradhatott, a használt példányok ára pedig láthatóan megugrott: eddig körülbelül 60 ezer dollárért már hozzá lehetett jutni egy átlagos állapotú darabhoz, mára viszont minimum 100 ezer dollár környékén érdemes keresgélni. Pár hete egy független, Teslákra szakosodott kereskedő/szerviz, a Gruber Motors hirdetett meg egy 2008-as, VIN013-as, tehát egy igen korai Roadstert, amibe ráadásul alig 840 mérföldet tett a tulajdonos 14 év alatt.
![](https://kep.index.hu/1/0/4203/42033/420339/42033986_c081cd31b89134ae13bef477d3068ac9_wm.jpg)
Az autó végül bőven 250 ezer dollár fölött kelt el, de valószínűleg nem sokáig marad rekorder: egy coloradói, 592 mérföldet futott példányért 330 ezer dollárt (112 millió forint) kérnek, de a VIN005-ös számú darabnál - amelyet tíz társával együtt még maga a Lotus gyártott az Egyesült Királyságban - , már tényleg elgurult a gyógyszer: 1,25 millió dollárt (több mint 400 millió forint) kérnének érte.
![](https://kep.index.hu/1/0/4203/42033/420339/42033988_3abe561c7598f524d6c479b7e282521b_wm.jpg)
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)