A Kia Niro második generációját már tavaly megmutatták néhány gyári képen, az viszont csak most derült ki, hogy a formai frissítés mögött milyen műszaki változtatások rejlenek. És úgy látszik, a hajtásrendszeren igazán visszafogott változtatásokat végeztek.
Az öntöltő hibrid változat teljesítménye maradt a megszokott 141 lóerő, és az 1,6 literes GDI motor a konnektoros változatban sem változott. Ez a kivitel azonban 8,9 helyett 11,1 kWh-s akkucsomagot, és valamivel nagyobb teljesítményű, 60 helyett 83 lóerős villanymotort kapott. Emellett úgy tűnik, a motorok összehangolásán is változtattak, így a rendszer legnagyobb összteljesítménye 185 lóerőre nőtt, az elektromos hatótáv pedig elérheti a 60 km-t.
A tisztán elektromos változat paraméterei szintén nem változtak sokat: a 204 lóerős motor és a 64,8 kWh-s akkucsomag is ugyanakkora, mint eddig, bár a gyári adat 463 km-es hatótávról szól, ami 9 km-rel több az első generációs Niro EV megfelelő adatánál. Hogy a többlet honnan jön, azt nem tudni - az is lehet, hogy ennyivel jobb az új karosszéria légellenállása.
A 4,42 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,55 méter magas újdonság egyébként jól használható kompakt modellnek ígérkezik: a villanymotoros változat 495 literes csomagtartót is kínál. A hibrideknél ez az érték már nem ilyen jó: a sima hibrid 451 literesre, a konnektoros hibrid pedig 348 liternyi csomag befogadására alkalmas.