1995-ben Colin McRae megszerezte a bajnoki címet az Imprezával, majd a következő években mindig közel került hozzá és sokak számára épp ez a leginkább emlékezetes korszak. A skót versenyző viszont nem csak a Subarut terelgette sikereseken a raliszakaszokon, hanem a Ford Focust is.
![](https://kep.index.hu/1/0/4202/42025/420253/42025396_1ec88ac96060b88f797d768754a5737a_wm.jpg)
Méghozzá annyira, hogy 2001-ben karnyújtásnyira került McRae második világbajnoki címe, de az utolsó angliai futamon hatalmasat bukott a Ford Focusszal, ezért két ponttal végzett Richard Burns mögött a versenyben. Az autót a baleset után helyre is állították, még versenyeztek is vele, de mostanra visszanyerte az eredeti formáját.
![](https://kep.index.hu/1/0/4202/42025/420254/42025400_3e3b95fa6392ab46f70b5dec03618a1f_wm.jpg)
Először a görög Akropolisz Rally-n vetették be a Martini csíkos Focust, ahol a dobogó legfelső fokára vitte McRae-t és navigátorát. WRC futamon már nem ért el a baleset után sikereket, de kisebb brit bajokságokban szép eredményeket hozott a helyreállított autó, nyugdíjazása után pedig olyan eseményeken használták, mint a Goodwood-i Festival of Speed.
![](https://kep.index.hu/1/0/4202/42025/420254/42025426_7630b19571db17a7a0a7100e36f3229f_wm.jpg)
Hatalmas siker volt a Ford Focus a kompakt autók között és ez nem volt másképp a raliban sem, ahol a 2,0 literes, turbós négyhengeres motorral és összkerékhajtással, meg persze, a remek pilótával ütőképes volt a technika.
Ez az autó mostanra újra olyan, mint legutoljára 2001-ben és valószínűleg már nem érheti baj, hiszen a 400 ezer dolláros autó egyértelműen gyűjtői darab lett, az autósport történetének tökéletesre csiszolt darabkája, ami körül ott a legenda.
Visszapillantó
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)