Már nem is ízléstelen a Kahn Design legújabb tuningja

2022.03.04. 10:09

Afzal Kahn eddig az autótuning újgazdag ágát művelte: vásári módon feltűnő megoldásokat halmozott az autóira, majd egy vagyonért adta tovább azokat. Nem tudni, miért, a legfrissebb alkotása nem ilyen: a kék Ferrari talán a gyári GTC4Lussóhoz képest is visszafogottnak hat.

Az autó legfeltűnőbb tulajdonsága a metálkék fényezés egy szép nagy 1-es rajtszámmal, és a széles fehér csíkkal az autó orrán keresztbe. Ám ez sem feltétlenül Kahn eredeti ötlete, sőt, ami azt illeti, gyanúsan olyan, mint az 1950-es és 60-as évek legsikeresebb privát F1-es csapatának színei. A Rob Walker Racing Cooper és Lotus gépei 1958-ban és 1961-ben Stirling Moss révén több futamgyőzelmet is szereztek, ami vásárolt autókkal futó magáncsapatnak sem addig, sem az után nem igazán sikerült.

Közvetlen kapcsolatról ugyan nem tudunk, és a Walker-féle autók más rajtszámokkal futottak. Azt viszont említi a Kahn Design, hogy 2018-ban jött az ötlet, és abban az évben Goodwoodban épp volt egy megemlékezés a Cooperrel megnyert Argentín Nagydíj 60. évfordulója alkalmából, ahol egyebek közt két hasonló színtervű Ferrari 250 SWB versenyautó is látható volt.

A Kahn-féle Ferrarin, ami a felvágós, de kicsit semmitmondó GTC4Lusso Grand Edition nevet kapta, egyébként nem a festés az egyetlen változtatás. Kisebb első lámpák kerültek az autóra, új formájú kopoltyúkat alakítottak ki az első kerekek mögött, és átalakították az első lökhárító alján a légterelőt is, viszont ezek a változtatások tényleg csak a típus alapos ismerőinek tűnnek fel a feltűnően nem Ferrarikra jellemző festés alatt. A műszaki tartalomhoz pedig nem nyúltak hozzá, nem, mintha a 690 lóerős V12-es biztosította a 335 km/h-s végsebesség, vagy a 3,4 másodperces gyorsulási idő kevés lenne, de ahhoz, hogy ezt megkapjuk, tényleg nem kell a Kahn Design beavatkozása.

Az új alkotás láttán az az ember érzése, hogy Kahn meg akarta mutatni, hogy nem csak borzalmas dolgok kerülhetnek ki a keze alól, de átesett a ló másik oldalára. Az új termék olyan visszafogott lett, hogy nem nagyon látszik, miért nem egyszerűbb, ha elvisszük a Ferrarinkat egy fóliáshoz.