Audi A6 Avant E-Tron: újra divatba jönnek a kombik?
Tegnap még csak kedvcsináló képeken láthattuk, mára viszont teljes egészében leleplezte az Audi az A6 Avant E-Tron tanulmányt. Az elektromos kombi formailag részben elég jól illeszkedik a márkaarculatba, részben pedig villanyhajtású mivolta miatt jelentősen el is tér a megszokottól.
Így például a maszk is többnyire zárt, két oldalán méretes beömlőkkel, de nem pontosan ugyanazt kapjuk, mint mondjuk az E-Tron GT esetében. A fényszórót is jóval keskenyebbre rajzolták, a kerékjáratokat szépen kitöltik a 22 colos kerekek. Hátul egybefutó ledes lámpa kapott helyet, amely a négykarikás logót is megszínezi, és jókora diffúzor-imitációk verik át az agyunkat, azt az illúziót keltve, mintha még kipufogót is látnánk.
Az összkép az élekkel, ívekkel és domborításokkal harmonikus, az egész autóról az sugárzik, hogy egy rendes kombi, amelyről nem ordít, hogy történetesen elektromos vagy belső égésű motor hajtja. A durván keskeny, tükörnek látszó elem jó eséllyel inkább kamera, de kérdés, átmehet-e majd a sorozatgyártású változatra, és a koncepción kilincset is hiába keresnénk. Sőt, beltér sem készült egyelőre, így egyáltalán nem tudunk arról semmit, miként képzeli el a villany-A6 belsejét az Audi.
Az A6 Avant E-Tron is ugyanarra a platformra épül, mint a már korábban leleplezett A6 Sportback E-Tron, vagyis a Porschéval közösen fejlesztett, prémium villanyautóknak szánt PPE padlólemezre. Méretben sincs nagy különbség, a kombi is 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,44 méter magas. A tetővonal persze már teljesen más, így az Avantban nagyobb rakteret kapunk majd. Az alaktényező cserébe picit romlott, 0,22-ről 0,24-re.
A tanulmányt kétmotoros hajtással álmodták meg, vagyis mindkét tengelyre jut egy-egy villanymotor. Az összteljesítmény 476 lóerő, míg a maximális nyomaték 800 newtonméter. Az akkumulátorról pontos adatokat egyelőre nem közöltek, csak annyit tudni, hogy 100 kilowattóra körüli csomaggal szerelik az A6 Avant E-Tront. Kiviteltől függően akár 700 kilométeres hatótávot ígérnek. A 800 voltos gyorstöltés segítségével tíz perc alatt elraktározhatunk 300 kilométerre elegendő energiát, míg 5 százalékról 80-ra mindössze 25 perc alatt tölthető az aksi.
Úgy tudni viszont, hogy az Audi esetében szokatlan módon az összkerekesen kívül lesz hátsókerekes változat is, amelyből az első tengelyt hajtó villanymotort kihagyják. Ennek az alapkivitelnek a műszaki adatait egyelőre nem részletezték, de állítólag 7 másodperc alatt futja meg a százat, míg a duplamotorosnak kevesebb mint négy másodperc is elegendő.
Míg az A6 Sportback E-Tronról nemrég már kémfotók is napvilágot láttak, addig az Avant változat még valamivel korábbi stádiumban jár. A sorozatgyártású modell 2024 első negyedévében érkezhet meg a piacra, azt ígérik, külsőre nagyon közeli rokonságot ápol majd a tanulmánnyal. Árazásról egyelőre túl korai lenne beszélni.