Ennél hülyébb helyen nehezen lehetne a pótkerék
Mivel a pótkerék bármikor kellhet, nem árt, ha olyan helyen van, ami könnyen elérhető bármikor. Normál személyautóknál ez általában az autó hátsó része, ahol általában a csomagtartó lemezei ölelik körül a szerelt kereket, ami vagy az autón kívülről, vagy belülről simul a fémhez. Nem így a Dodge Grand Caravan esetén, ahol a pótkerék az autó aljára nagyjából középen van felfogatva, a négy kerék átlóinak metszéspontja előtt valamivel.
Innen a kereket először le kell engedni a földre, majd onnan egy kampóval lehet kihúzni az autó alól és már hozzá is férhetünk. Már a leengedési folyamat sem a legegyszerűbb: először a csomagtérben meg kell keresni egy speciális, rudakból összeállítható szerszámot, majd ezzel a relatíve nagy fémdarabbal -károkozás nélkül- az utastérből kell leengedi a pótkereket. Ezek után már csak ki kell húzni az autó alól a kereket, szintén ezzel a szerszámmal. Szerencse, hogy nem a gumi oldalán és a felni peremén kell a pótkereket végigcsiszolni az épp aktuális útfelületen, mert arra legalább gondoltak, hogy a lefele néző felére kerüljön egy műanyag védőelem.
Itt még nincs vége a folyamatnak: mielőtt tényleg hozzájuthat a már valószínűleg a defekt miatt eleve ideges, de egy ilyen után vélhetően agyvérzés közeli állapotba kerülő sofőr a pótkerekéhez, még a leengedéshez és visszahúzáshoz szükséges bovdent is ki kell fűznie a kerékből. Biztos lehetett volna még egy kevés munkával nehezíteni a folyamaton, de végül megelégedtek ennyivel is.
Forrás: Jalopnik