2009 októberétől vett fel a Lexus rendeléseket az LFA-ra, mely egy ideig az elképesztően ritka Toyota 2000 GT-t is túlszárnyalva lett a valaha volt legtöbbet érő japán autó, igaz, azóta ismét az előbbié a korona. Ez kicsit sem meglepő, hiszen az LFA szintén nem gyakori darab, mindössze 500 darabot gyártottak a japán Motomachi gyárban kifejezetten a vevő kérésének legapróbb részletekig megfelelő specifikációban.
Ennyi pénzt még soha nem adtak japán autóért
1500 kilométerrel, csodás V10-essel a mindenhol fekete Lexus LFA a garázs éke.

4,8 literes, 72 fokos hengerszögű, száraz karteres, hengerenkénti pillangószelepes V10-esét a Yamaha fejlesztette. Blokkja alumínium, magnézium és titánötvözet, mely kisebb egy V8-anál és könnyebb, mint egy V6-os. 8700-as fordulaton 560 lóerőt ad le, mellé pedig 480 Nm nyomatéka van. Olyan bosszúsan pörög fel, hogy állítólag csak a digitális fordulatszámmérő képes vele felvenni a tempót.
1614 kilogramm az LFA súlya, 48:52 arányú a tömegeloszlása, ami részben a karbon monocoque-nak és az alumíniumból készült segédvázaknak köszönhető. A szénszálas elemek alkalmazása önmagában 100 kg-ot jelentett az Lexus sportautójánál. 2011 novemberében készült el a 211-es sorszámú LFA, mely egyike a 44 darab balkormányos autónak, mely ezt a Whitest White nevű fényezést kapta. A belterét pedig kék bőrkárpitba varrták, amire csak szolid utalás a szintén kék színű féknyereg a felnik mögött.
Sok LFA nem azonnal talált gazdára, hiszen több kereskedő is inkább befektetési céllal tárazott be a legdurvább Lexusból. Ezt az autót első tulajdonosa, csak évekkel később, 2013. június 27-én regisztrálta Katarban. Mostanra 6109 kilométer van benne, a felniken új Michelin Pilot Sport 4 gumik vannak és átesett egy kötelező szervizen is a németországi Toyota Gazoo Racingnél.
235 millió forintnak megfelelő összeget kérnek a Lexus LFA-ért, ami bármelyik luxusvilla garázsában nagyon szépen hirdeti, hogy a Porschén, Ferrarin és McLarenen túl is van élet.
Visszapillantó
Ha láttad már karmesterkedni karbon kitámasztóval Karottát, akkor azért, ha pedig még nem, akkor azért nézd meg az LFA videót!

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
