2009 októberétől vett fel a Lexus rendeléseket az LFA-ra, mely egy ideig az elképesztően ritka Toyota 2000 GT-t is túlszárnyalva lett a valaha volt legtöbbet érő japán autó, igaz, azóta ismét az előbbié a korona. Ez kicsit sem meglepő, hiszen az LFA szintén nem gyakori darab, mindössze 500 darabot gyártottak a japán Motomachi gyárban kifejezetten a vevő kérésének legapróbb részletekig megfelelő specifikációban.
4,8 literes, 72 fokos hengerszögű, száraz karteres, hengerenkénti pillangószelepes V10-esét a Yamaha fejlesztette. Blokkja alumínium, magnézium és titánötvözet, mely kisebb egy V8-anál és könnyebb, mint egy V6-os. 8700-as fordulaton 560 lóerőt ad le, mellé pedig 480 Nm nyomatéka van. Olyan bosszúsan pörög fel, hogy állítólag csak a digitális fordulatszámmérő képes vele felvenni a tempót.
1614 kilogramm az LFA súlya, 48:52 arányú a tömegeloszlása, ami részben a karbon monocoque-nak és az alumíniumból készült segédvázaknak köszönhető. A szénszálas elemek alkalmazása önmagában 100 kg-ot jelentett az Lexus sportautójánál. 2011 novemberében készült el a 211-es sorszámú LFA, mely egyike a 44 darab balkormányos autónak, mely ezt a Whitest White nevű fényezést kapta. A belterét pedig kék bőrkárpitba varrták, amire csak szolid utalás a szintén kék színű féknyereg a felnik mögött.
Sok LFA nem azonnal talált gazdára, hiszen több kereskedő is inkább befektetési céllal tárazott be a legdurvább Lexusból. Ezt az autót első tulajdonosa, csak évekkel később, 2013. június 27-én regisztrálta Katarban. Mostanra 6109 kilométer van benne, a felniken új Michelin Pilot Sport 4 gumik vannak és átesett egy kötelező szervizen is a németországi Toyota Gazoo Racingnél.
235 millió forintnak megfelelő összeget kérnek a Lexus LFA-ért, ami bármelyik luxusvilla garázsában nagyon szépen hirdeti, hogy a Porschén, Ferrarin és McLarenen túl is van élet.
Visszapillantó
Ha láttad már karmesterkedni karbon kitámasztóval Karottát, akkor azért, ha pedig még nem, akkor azért nézd meg az LFA videót!