Van még remény: kéziváltóval veszik az új Integrákat

2022.03.20. 12:46

Igaz, hogy Európában nem kínálják az Acura szedánját, mégis érdemes megemlékezni róla, hogy az Integra új generációjából messze a kézi váltós verziókat foglalózták legtöbben. A márka szóvivője, Andrew Quillin szerint a megrendelések 70 százaléka manuális autóra érkezett. 

excited-about-the-new-acura-integra-its-probably-nothing-more-th

Ez több szempontból is szívet melengető hír: a kéziváltó nagyon gyors ütemben halad a kihalás felé, a Volkswagen például 2030 után kizárólag automatát (illetve villanyautót) gyárt majd. Ennek oka a kényelmesedő vásárlóközönség mellett az is, hogy a kötelezővé váló vezetéssegítő rendszerek egyszerűen nem kompatibilisek a kézi váltókkal. Külön megjegyzendő, hogy még az eredeti, 1986 és 2001 között forgalmazott Integra esetén is kisebb, 50-50 százalék volt ez az arány.

Több tényező is közrejátszik az eredményben. Egyfelől a másik választható opció egy CVT, az a rágógumisan nyúló, fokozatmentes váltó, amitől a vezetési élményre vágyókat rázza a hideg. A másik ok pedig épp a célközönség, vagyis az, hogy az Integrát jellemzően a keményvonalas rajongók rendelték elő. A márka egyébként nem is részletezi a rendelési számokat, tehát az arány hosszabb távon változhat, mindenesetre jó látni, hogy a végső kihalás előtt még megéljük a kéziváltós élményautók rövid reneszánszát.