Két évvel a bejelentése után megindult a termelés a Grünheide mellett épült Tesla-gyárban. Elon Musk személyesen repült Németországba, hogy ott legyen az első európai Teslák átadásakor, de a megnyitón a német kancellár Olaf Scholz is részt vett.
Nem ment zökkenőmentesen az építkezés és az engedélyeztetés, ugyanis több környezetvédő és helyi civil szervezet is tiltakozott a gyár ellen, ők főleg az üzem óriási vízigényét kifogásolták. A fennakadások 8 hónapos késést eredményeztek, a berlini allokációkat eközben a shanghaji gyárból fedezte a cég.
A végső engedélyeket március negyedikén kapta meg a Tesla, miután a vízhasználati és légszennyezési kitételeket is teljesítette, így végül ma beindulhatott a gyártás. Az első harminc tulajdonos ünnepi keretek között vehette át az elkészült Model Y Performance-okat, az új rendeléseket áprilistól kezdhetik el szállítani.
A Tesla szerint a 12 ezerre tervezett létszámból eddig 3500 dolgozót vettek fel, a gyár teljes kapacitáson évi félmillió autót lesz képes legyártani, ami 50 ezerrel több, mint amennyi elektromos hajtásút a Volkswagen globálisan értékesített 2021-ben. Ehhez a számhoz persze idő kell, a JPMorgan szerint 2022-ben 54 ezer Tesla készülhet el Grünheidéban, a félmilliós darabszámot pedig 2025-re prognosztizálják. Az új üzem emellett 50 gWh-nyi akkumulátort is gyárt majd, ami szintén több, mint jelenleg bármelyik vállalaté Németországban.