A négyhengeres Alfa Romeo Giulia és Stelvio típusokat igyekeznek vonzóbbá tenni, sportosabb részletekkel, gazdagabb alapfelszereltséggel, és a hathengeres Quadrifoglio csúcsváltozatból áthozott megoldásokkal.
A fejlesztés a Veloce kivitelből indul ki, de itt az alapfelszereltség része lesz az önzáró differenciálmű, illetve az aktív csillapítás-állítású futómű, amelyekkel nagy tempónál egyszerre lesznek az autók kényelmesebbek és precízebben vezethetők. A sportosságot emellett karbonszálas, illetve fényes fekete elemekkel is hangsúlyozzák: ilyenek kívül és belül is előfordulnak az Estrema modelleken.
A fekete, vörös, kék és fehér színekben rendelhető autókba kétféle motor kerülhet: a kétliteres, 280 lóerős benzines négyhengeres, illetve a 2,2 literes, 210 lovas turbódízel közül lehet választani. Mindkét motort összkerék-hajtással és 8 fokozatú automata váltóval párosítják.
Belül a karbon dekoráció mellett Alcantara kárpitozás, illetve egy 14 hangszórós Harman Kardon audiorendszer jelzi, hogy a négyhengeresek sportos csúcsváltozataival van dolgunk.
Az Alfa Romeo a bemutatóhoz egyébként a gyári F1-es csapatként működő Sauber segítségét is igénybe vette: a bemutatót is a svájci Hinwilben, a Sauber központjában tartották. Így bár valószínűleg nincs sok közös a versenyautókban, és az új utcai Alfa Romeo változatokban, a sajtóközleményben azért tehettek néhány utalást a közös szellemiségre.