Újabb elektromos típust mutatott be a BMW
A BMW elsősorban arra koncentrált az elmúlt években, hogy a benzinesnek fejlesztett modelljeiből alakítson ki elektromos változatokat. Az i4 után, amely egy elektromos 4-es Gran Coupé, nem meglepő, hogy az azonos műszaki alapú 3-as sorozatból is készítettek elektromos kivitelt.
Ez az i3-as persze nem keverendő össze a karbonszál-kompozit karosszériás kisautóval, amelyet mi ismerünk ezen a néven. Ez a 3-as szedán hosszabb változata: a tengelytáv itt 2,966 méter, azaz fél centivel még a benzines 3-as nyújtott változatáét is meghaladja. Az autó teljes hossza 4,872 méter, azaz 4,3 centivel nyúlik túl a már említett nyújtott, benzines 3-ason, viszont a csomagtartó alatt elhelyezett motor miatt a csomagtere csupán 410 literes, ami 70 literrel kevesebb a benzinesénél.
A hajtás kiszámítható módon ugyanaz, amelyet az iX3-asból és az i4-esből már ismerünk: a hátsó kerekeket egy 285 lóerős villanymotor hajtja, amivel az i3 eDrive35L 6,2 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra. A karosszéria padlójában összesen bruttó 70,3 kWh-nyi akkucella kapott helyet, amelyből 66,1 kWh használható fel: ez a Kínában használt CLTC szabvány szerint mérve 526 kilométeres hatótávhoz elegendő. A paraméterek közül egyedül a töltési sebesség tűnik erősen közepesnek: az akkucsomag egyenáramról 95 kW-tal, váltóáramú hálózatról 11 kW-tal tölthető.
Az új, elektromos 3-as BMW-t elhozhatnák Európába – elvégre az iX3 is csak Kínában készül, és onnan szállítják hozzánk is – de valószínűbb, hogy erre nem kerül sor: a sofőrös 3-as helyett a világnak ezen a részén az i4-es eladására koncentrálnak inkább. Két további villany-BMW azonban szintén közel áll a bemutatáshoz, és ezek valószínűleg kaphatók lesznek Európában: az iX1, illetve az i7 szedán – mindkettő az i-mentes típusjelzésű hagyományos modell villanyosított változata.