A brit Autocar készített interjút a Mazda európai műszaki vezetőjével – a tőle származó információkból az derül ki, hogy az MX-5 egyelőre olyan maradhat, amilyen volt.
![mx5ne pv](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4266/42667/426671/42667198_e067f780d8405be3e4cd72329d96b133_wm.jpg)
Joachim Kunz elmondta, hogy az MX-5-öst a Mazda teljesen külön kezeli a kínálat többi részétől: a világ legnépszerűbb sportkocsiját nem próbálják szabvány platformra átültetni, vagy más költségcsökkentési trükknek alávetni. „Ez a márka ikonja, amely ezért mindig különleges elbánásban részesült. Jelenleg úgy néz ki, hogy mindig lesz ilyen autónk, és mindig ugyanilyen marad: a méret, a koncepció, a belsőégésű motor, minden érintetlenül él tovább... Egyszer, valamikor nyilván ezt is villanyosítanunk kell, de a koncepció egyszerűségét akkor is meg szeretnénk tartani.”
Kunz azt is elárulta, hogy bár az európai részlegnek van némi befolyása a Mazda kínálatára, az MX-5-tel kapcsolatban sokkal kevesebb, mint általában, mivel az a japán központ kiemelt figyelmét élvezi – ahogy fogalmazott, ez az ő gyermekük, és az ott dolgozó mérnökök szívügye, hogy az MX-5 lényege érintetlen maradjon.
Arra vonatkozóan, hogy mikorra érkezhet az új generáció, Kunz szintén elejtett egy utalást: 10 éves modellciklusról beszélt, ami a brit lap értelmezése szerint azt jelenti, hogy 2024 előtt nemigen érkezhet meg a jelenlegi MX-5 utóda.
A műszaki vezető szavai alapján az igazi kérdés nem az, hogy milyen lesz az MX-5 következő generációja, hanem az, hogy Európába eljuthat-e egyáltalán. Itt ugyanis egyre kevésbé tűnik lehetségesnek egy tisztán benzinmotoros modell forgalmazása, de az is elég valószínűtlen, hogy az MX-5-ből készülne hibrid változat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)