A Jeep az idei Moab Easter Jeep Safarira – Észak-Amerika legnagyobb Jeep klubtalálkozójára – is tanulmányautókkal készül. A húsvéti rendezvény egyik résztvevője lesz a Magneto 2.0, amely a tavalyi Magneto továbbfejlesztett változata.
A koncepció nem változott: a szériagyártású Jeep Wrangler motorját cserélik elektromosra, de a hatfokozatú manuális váltó és a kuplung is megmarad. A legnagyobb eltérés a tavalyi modellhez képest az erősebb motor: 285 helyett 633 lóerő a csúcsteljesítménye, a legnagyobb nyomatéka pedig 1152 Nm. A sokszoros teljesítmény természetesen sokkal jobb gyorsulást eredményez: a Magneto 2.0 állítólag 2 másodperc alatt gyorsulhat százra, ami egy ilyen terepjáró esetében ugyan teljesen felesleges képesség, viszont így biztosan nem a teljesítmény hiánya okoz majd gondot a Moab sivatagi húsvéti szafarin.
Az akkucsomag ugyanakkor nem változott a tavalyi Magnetóéhoz képest: itt is ugyanazt a 70 kWh-s Li-ion csomagot használják. Ezúttal nem beszéltek a hatótávról, de a nagyobb motorteljesítmény erre valószínűleg nem pozitívan hat, így a korábbi 350 km-nél valószínűleg valamivel kevesebbet mehet az autó egy töltéssel.
A két Magneto közt külsőre a festés a legfeltűnőbb eltérés: a 2.0 sötét hűtőmaszkot, és a fehér karosszériáján több metálkékre festett felületet visel. Ugyanakkor nem ez az egyetlen különbség: az új Magneto hosszabb és magasabb is: a tengelytávot 30,5 centivel nyújtották meg, és 7,6 centiméterrel nagyobb lett az autó hasmagassága is. A jó terepjáró képességek érdekében a Magneto 2.0 20 hüvelykes felniket, és 102 centi átmérőjű terepgumikat kapott.
A Jeep vezető tervezője, Mark Allen elmondta, hogy az újabb változatot a Jeep rajongók lelkesedése hívta életre. „Már tavaly is sejtettük, hogy a Magneto érdekes lesz a rajongók számára, de az a fogadtatás, amit kapott, sokkszerűen ért minket... Azt gondoltuk, hogy a jeepesek konzervatív emberek, de kiderült, hogy nagyon is vevők lennének az elektromos terepjárók előnyös tulajdonságaira: a villanymotor nyomatékát és hangtalanságát egyaránt szerették.”
Ezzel együtt elég valószínűtlen, hogy a Magneto – akár az eredeti, akár ebben a 2.0-ás formájában – gyártásba kerülne: bár a Jeep már 2023-ra ígért egy elektromos típust, valószínű, hogy azt jóval egyszerűbb hajtáslánccal készítik majd, eleve villanyautókhoz tervezett műszaki alapokra.