Minden ötödik, Európában eladott Hyundai elektromos volt
Az elektromos átállás élharcosa Kína mellett egyértelműen Európa, legalábbis ami a vásárlói oldalt illeti: ami a kontinenst illeti, 2022 első két hónapjában a Hyundai eladásainak 20 százalékát a tisztán elektromos autók tették ki, ami 11 532 darabot jelent az 57 842-ből.
Ez annak fényében kiemelkedő eredmény, hogy a márka európai palettája több mint húsz modellt tartalmaz, ebből pedig összesen három darab villanyautó: a körülrajongott, Év Autója-díj bronzérmes Ioniq 5, a Kona Electric és az Ioniq Electric, éppen ilyet vett Karotta alig pár hete (meg is írta, miért).
Négy évvel ezelőtt az elektromos Hyundaiok aránya alig 2 százalék volt, tehát 2018-hoz képest megtízszereződtek az eladások. A növekedést pedig nagyon is komolyan gondolják, 2026-ra 270 ezer, 2030-ra pedig 480 ezer villanyautót szeretnének értékesíteni Európában, a mostani húsz százalékot pedig 69-re szeretnék emelni 2030-ra. Ez magasabb, mint az amerikai (58 százalék) és a koreai (36 százalék) előrejelzések, a teljes átállást pedig 2035-re várják.