Tecnica, a legújabb élmény-Lambo
A Lamborghini újabb bőrt húz le a Huracánról: ezúttal az STO és az Evo közé illeszkedő új, hátsókerék-hajtású kivitelt mutatott be, Tecnica néven.
A cég műszaki vezetője, Rouven Mohr szerint az utcai Evo és a pályára kitalált STO legjobb tulajdonságait próbálták összehozni az új kivitelben, amely ezektől elsősorban az újrahangolt elektronikában, az eltérő üzemmódokban tér el. Az Evoéhoz hasonló, hétköznapokban jól használható Strada (utcai) üzemmód mellé az STO-éhoz hasonló, agresszív Corsa (versenypályás) üzemmódja van, amivel tényleg a határon lehet használni a képességeit. A kettő közé érkezett egy új Sport üzemmód, amivel viszont sokkal jobban lehet kontrolláltan keresztbe csúsztatni a Tecnicát, mint bármelyik korábbi Huracánt.
Ez a változat egyébként nagyrészt már meglevő alkatrészekből építkezik: az 5,2 literes V10-es 640 lóerős változata, és a hétfokozatú, dupla kuplungos váltó épp úgy bevált, más változatokból ismert egység, mint az elektronikusan vezérelt önzárású hátsó differenciálmű.
Az autó természetesen nagyon jól megy: a gyorsulása százra 3,2 másodperc, 160 km/h-ra 9,1 másodperc alatt ér, a csúcssebessége pedig 327 km/h. Mindez legalább részben az aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhető: a Tecnica állítólag 35%-kal több leszorítóerőt generál, mint az Evo, ugyanakkor a légellenállását sikerült mérsékelni.