Itt az új BMW X7, még gonoszabb nézéssel
Szűk négy év után frissítik a BMW legnagyobb SUV-ját, és úgy néz ki, a tervezőcsapat ismét az ingerküszöb emelésével próbálkozik.
A frissített modellek ritkán térnek el ilyen mértékben az alapoktól, de úgy tűnik, a BMW tervezői megpróbáltak valami még meglepőbbel előrukkolni, mint az eredeti X7-es hatalmasra növesztett hűtőrács-elemei. Ami azt illeti, a maszkméret-versenybe azóta több konkurens is beleállt, így a BMW-sek úgy érezhették, le vannak maradva mondjuk a Lexus vagy a Maybach-Mercedes mögött. A frissítés kapcsán ezért az X7 osztott fényszórókat kap, és más kialakítású légbeömlőket, amelyek tovább távolítják a típust a megszokott formavilágtól.
A lámpákat egyébként funkció szerint választották el: a felső egységbe kerül az irányjelző és a nappali menetfény, az alsóba pedig a távolsági és a tompított fényszóró. Ám ezzel nincs vége a világítási funkcióknak: az X7-eshez is készül hűtőrács-világítás, ami az M60i csúcsváltozatban alapfelszerelésként lesz benne, de a többi kivitelhez is rendelhető lesz.
Más szögekből nézve sokkal kevesebbet változik az X7-es: hátul leginkább a lámpák belső mintázata, illetve a kipufogók környéke lett más, oldalt pedig a küszöbök környékén fedezhető fel néhány apró módosítás.
Belül azonban újabb formai forradalom várja a vásárlókat: a műszerfal helyét egyetlen széles felületet alkotó monitor-rendszer veszi át, a hagyományos árnyékoló elemek nélkül, ahogy az iX-ből ismerjük: ebben egy 12,3 hüvelykes műszer-panel és egy 14,9 hüvelykes középső infóképernyő egyesül egyetlen nagy érintésérzékeny modullá.
Az új X7-es háromféle motorral lesz elérhető: két továbbfejlesztett háromliteres hathengeressel, és egy V8-assal. A benzines xDrive40i-be 380 lóerős és 520 Nm csúcsnyomatékú hathengeres kerül – ez 47 lóerővel és 70 Nm-rel több az előző változat teljesítményénél – amivel az X7 már 5,8 másodperc alatt elérheti a százas tempót. A dízelváltozat 340 lóerős – a hibrid rendszer összteljesítménye 352 lóerő lesz – és 6,1 másodperc alatt gyorsítja az 5,15 méteres nagy téglát százig.
A csúcsváltozatba, az M60i-be a 4,4 literes, két turbós V8-ast építik,530 lóerővel és 750 Nm csúcsnyomatékkal, ami leginkább csak elnevezésében tér el a korábbi M50i-től: ahhoz hasonlóan 4,7 másodperc alatt ugrik százra, és a 12,2-13,3 literes WLTP fogyasztásuk is azonos.
Az új X7-es változat augusztustól jelenik majd meg a BMW kereskedésekben, valamivel drágábban, mint a frissítés előtti modell. Németországban az alapár a jelenlegi 94 500 euróról 97 700-ra kúszik fel.